זוגות, שאחד מהם לפחות אינו יהודי, שנישאו מחוץ לישראל בנישואין אזרחיים, ואשר מבקשים לממש את אהבתם, זוגיותם ונישואיהם בישראל, חייבים לעמוד בקריטריונים של נוהל "הטיפול במתן מעמד לבן זוג זר הנשוי לאזרח ישראלי" מס' 5.2.0008.


המדובר בנוהל מורכב ומסובך למדי, אשר קובע הן את תנאי הסף להגשת הבקשה למתן מעמד לבן/בת הזוג המוזמנים, והן את כל התנאים והשלבים משלב הגשת המסמכים הנדרשים ופתיחת תיק הבקשה, ועד להכרה בבני הזוג כנשואים על פי החוק הישראלי.


תנאי הסף להגשת בקשה בלעדיהם ידחה משרד הפנים את הבקשה על הסף הנם אלה:


מילוי וחתימה על טופס בקשה;


צירוף תעודת נישואין מקורית, מאומתת ומתורגמת;


תמונות פספורט של שני בני הזוג;


תעודת זהות של בן/בת הזוג הישראלים ודרכון זר של המוזמן/ת בתוקף לשנתיים לפחות;


מכתבים אישיים של כל אחד מבני הזוג באשר לקשר ביניהם, משך זמן היכרותם ועוד;


תעודת יושר עדכנית של המוזמן מתורגמת ומאומתת;


תעודת לידה של המוזמן מתורגמת ומאומתת;


תעודה עדכנית המעידה על מצב אישי נוכחי וקודם מתורגמת ומאומתת;


תשלום אגרה.


אדגיש כי משרד הפנים יכול לבקש מסמכים נוספים מהמזמין כגון הסכם שכירות של הדירה בה מתגורר המזמין ותלושי משכורת שלו.


רק עם הגשת כל המסמכים הנ"ל למשרד הפנים ותשלום האגרה, יפתח משרד הפנים תיק וידון בבקשה.


יחד עם זאת, הגשת מסמכי הבקשה היא רק ההתחלה, ומכאן ועד לתוצאה הנכספת של מתן מעמד של זוג למגישי הבקשה הדרך עוד ארוכה, קשה ומלאת מהמורות ותלויה בנסיבות כל מקרה ומקרה. זאת כאשר זוגות רבים אשר אינם מוכנים ל 'הפתעות' העומדות בדרכם מוצאים עצמם נפסלים על ידי משרד הפנים ובסופו של הליך ובכאב גדול, מסתיים ה 'רומן' עם משרד הפנים בגירוש בן/בת הזוג המוזמן/נת, ובכאב לב גדול.


משרדנו בעל ניסיון רב של 18 שנה ונותן ייעוץ וייצוג מקיפים לזוגות המבקשים להיות מוכרים ובעלי מעמד בישראל החל משלב הגשת הבקשה להכרה ומתן מעמד, ועד לסיום התהליך.


כן מנהל משרדנו הליכים מול משרד הפנים ובמידת הצודך מגיש ומייצג בעררים פנימיים וכן מול בית הדין לעררים על החלטות משרד הפנים, בכל במקרים בהם הבקשה מסורבת.