חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על מעביד להפלות בין עובדיו מחמת מינם, בין היתר בקבלה לעבודה, בתנאי עבודה, בקידום בעבודה ובפיטורים.
במקרה שנדון לאחרונה בבית הדין לעבודה זכה עובד לקבל פיצוי, מכיוון שפוטר שלא כדין עקב מינו. באותו מקרה הועסק העובד כמדריך כושר. לאחר תקופת העסקה בת כחצי שנה, פיטרו את העובד מכיוון שרצו להחליפו במדריכה לאור ריבוי מדריכים ממין זכר במכון הכושר. בשיחה טלפונית שיזם העובד אישרה המנהלת במכון הכושר כי הסיבה לפיטורי העובד הינה הרצון להחליפו במדריכה, אולם במסגרת המשפט שהתנהל, נטען על ידי מכון הכושר כי הסיבה הנ"ל הומצאה על ידי המנהלת כי היא לא רצתה לגרום לו נזק והרגשה לא טובה, וכי הוא פוטר עקב תפקודו הלקוי.
בית הדין לעבודה לא קיבל את טענת המעסיק לפיה העובד פוטר עקב תפקודו הלקוי וקבע כי התובע הופלה מחמת מינו. בית הדין קבע כי אפליה מחמת מין, הינה תופעה חברתית שלילית שיש לעשות מאמץ על מנת לעקרה מהשורש. לעניין גובה הפיצוי, נפסק על ידי בית הדין כדלקמן:
"התלבטנו מהו הפיצוי הראוי במקרה זה, בהתחשב בתכלית החוק, בנזקי התובע לרבות עגמת נפש ואובדן הכנסה ובצורך בפסיקת פיצוי מרתיע. בין שיקולינו לקחנו בחשבון מחד את העובדה שמדובר בהפרה של סעיף 2 לחוק ואת החומרה שיש ליחס לאפליה על רקע השתייכות מינית, אשר נתפסת כאפליה בעלת אופי משפיל שיש בה פגיעה משמעותית בכבודו של התובע כאדם. כמו כן נראה לכאורה שההחלטה להעסיק "מדריכות" דווקא באה מתוך מחשבה סטריאוטיפית לגבי נשים..."
כאמור לעיל, מכיוון שהוכח לבית הדין כי פיטוריו של התובע נעשו מחמת מינו והיוו אפליה אסורה, חויב מועדון הכושר לשלם לתובע פיצוי בסכום של 30,000 ₪ בגין הנזקים הממוניים והלא ממוניים אשר נגרמו לתובע עקב פיטוריו שלא כדין, וכן הוצאות משפט בסך של 1,000 ₪ ושכר טרחת עורך דין בסכום של 7,500 ₪ בתוספת מע"מ.
יודגש, כי המידע ניתן באופן כללי ואינו בא להחליף ייעוץ משפטי. לפיכך מומלץ במידת הצורך בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום דיני עבודה.