מוטי שלום,
לצערי ישנם הרבה מדחנים שאינם פועלים (אני מופיע בבתי משפט בכל הארץ), אך זה עדין לא מסיר אחריות מן הנהג.
עבירת החנייה היא עבירה שמוגדרת כעבירת "אחריות קפידה" , כך שעצם המעשה או המחדל מקיימים את העבירה. עם זא, בחוק העונשין בסעיף 22(ב) יש הגנה... אצטט:"לא יישא אדם באחריות לפי סעיף זה אם נהג ללא מחשבה פלילית וללא רשלנות ועשה כל שניתן למנוע את העבירה; הטוען טענה כאמור - עליו הראיה".
מה שצריך לעשות במקרה כזה הוא לצלצל למוקדן של העירייה ואז נפתחת קריאה (שום פקח לא ירשום דו"ח ואם ירשום יבוטל כי פתחת קריאה) או להתקשר לחברה שנותנת שירותי חנייה סלולארית דרך הטלפון.
בכל מקרה אם בקשת את ביטול הדו"ח וקיבלת תשובה שלילית אתה עדיין יכול לבקש להישפט (יש לך 90 ימים לבקש זאת מקבלת הדו"ח). כאמור לעיל להערכתי סיכוייך אינם גבוהים.
בהצלחה,
מנהל פורום תעבורה ומרב"ד,
דורון ויגלר, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: חנה דוד- משרד עו"ד 055-4532798
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר