פורום ביטוח לאומי נועד לתת מענה משפטי בתחום מימוש זכויות רפואיות וכספיות במוסד לביטוח לאומי.
הפורום מספק מענה מקצועי ומהיר על ידי מומחים בעלי ותק וניסיון רב בייצוג תובעים, בתחומים הבאים: נפגעי תאונות עבודה, מחלות מקצוע, קצבת תלויים, גמלת סיעוד, קצין תגמולים, נפגעי פעולת איבה, תאונות אישיות, קצבת נכות כללית, גמלת ילד נכה ושירותים מיוחדים, גמלת ניידות, זכאות לתו נכה, פטור ממס לרכב, גודל רכב, ערעורים על ועדות רפואיות, זכויות נכים, פטור ממס הכנסה, עררים, נפגעי תאונות דרכים, פרישה מוקדמת על רקע רפואי ועוד.
הפורום מנוהל על ידי עו"ד רונן אבניאל
עו"ד רונן אבניאל צבר ותק וניסיון של 20 שנה כבעל משרד עורכי דין עצמאי. עו"ד אבניאל מייצג ומלווה בתביעות להשגת זכויות ופיצויים עבור מי שלקה במחלה או בנכות, אל מול הרשויות השונות כגון חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.
עו"ד רונן אבניאל מטפל באופן מקצועי ובד בבד תוך מתן יחס אישי וחם ללקוחותיו בכל תביעות הפיצויים האפשריות המוגשות אל הביטוח הלאומי, ובין היתר תביעת נכות, קצבת ילד נכה, שיקום, תאונות עבודה, מחלות מקצוע, פגיעה בעבודה, קצבת ניידות, הכרה באחוזי נכות, נפגעי פעולות איבה, קצבת סיעוד ועוד ועוד.
המענה בפורום זה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי פרטני ע"י עורך דין.
היי, אני סטודנטית לעבודה סוציאלית ובמסגרת העבודה המעשית שלי יש לי פונה כבדת ראייה, אשמח לדעת מהם התנאים לקבלת קצבה זו מביטוח לאומי...לא הצלחתי למצוא זאת באתר...תודה
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מתן
שאל/ה:
הכרה בידועים בציבור - דמי לידה לאב
15/1/2012
שלום לפורום, אני וזוגתי חיים יחד 4 שנים ומנהלים משק בית משותף מזה כ3 שנים. לפני כ5 חודשים נולדה לנו ילדה. ואנו מתעתדים למסד את יחסינו בנישואין בעוד 4 חודשים אולם לא ברור עדיין אם זה יהיה במסגרת הרבנות או לא. בהתאם לחוק התחלקתי עם זוגתי בחופשת הלידה שלה. בבואי לבקש מהביטוח הלאומי את חלקי בדמי הלידה הגשנו בקשה להכרה בידועים בציבור על מנת לקבל את חלקי בדמי הלידה. נתקלנו בסירוב מתוך הטענה כי הביטוח הלאומי איננו מאשר הכרה בידועים בציבור לזוגות המתעדים להינשא.
מה ההשלכות של סירוב זה? האם ביטוח הלאומי רשאי על בסיס זה לשלול ממני את דמי הלידה המגיעים לי על פי חוק כאבי הילדה המתחלק באופן רשמי וחוקי עם זוגות בחופשת הלידה שלה? מה עושים???
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אלחנדרה
שאל/ה:
דמי אבטלה לעצמאית
15/1/2012
שלום הייתי שכירה עד 30/4/2010 וב1/5/2010 פתחתי בבית משפחתון קטן (עסק פתור) ב30 לאוגוסט נכנסתי לשמירת הריון וב15/10/2010 ילדתי. ועוד שבוע מסיימת חופשת לידה. כרגע אין לקוחות כדי לפתוח את המשפחתון מחדש, אני שילמתי דמי ביטוח כל החודשים שעבדתי וגם בשמירת הריון. האם אני יכולה לקבל אבטלה עד שאמצא עבודה.? אני זכאית לדמי אבטלה ? הייתי עצמאית רק 4 חודשים. תודה
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
אבטלה
15/1/2012
תנאים לקבלת אבטלה:
1. את מבוטחת בביטוח אבטלה. 2. מלאו לך 20 שנים, ועדיין לא הגעת לגיל 67. 3. השלמת תקופת אכשרה קודם לאבטלתך. 4. את מובטלת.
אלה אינם מבוטחים בביטוח אבטלה ואינם זכאים לדמי אבטלה: עובד עצמאי. מי שאינו עובד כלל. חבר קיבוץ וחבר מושב שיתופי, למעט אם הם עובדים כשכירים מחוץ למשק, או מועסקים כשכירים על-ידי הקיבוץ בעל שליטה בחברת מעטים, גם אם הוא עבד בה כשכיר.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עומר
שאל/ה:
דמי אבטלה בתקופת לימודים למבחני הלשכה
15/1/2012
שלום, אני מתמחה בעריכת דין. אני מודע לכך שבתקופת הלימודים למבחני הלשכה כבר אין זכאות לקבלת דמי אבטלה. ברצוני לדעת אם ישנן נסיבות מיוחדות בגינן ניתן לקבל את דמי האבטלה בתקופת הלימודים למבחני הלשכה (כגון: גיל, מצב משפחתי, ילדים וכו')? אם כן, אודה לקבלת פירוט בעניין.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רינת
שאל/ה:
הבטחת הכנסה בגין מחלה
14/1/2012
היי, עברתי ניתוח וקיבלתי חופשת מחלה מהמנתח לחודשיים. בעקרון אני עובדת ונותרו לי 20 ימי מחלה ו-7 ימי חופשה. 1. האם אני צריכה לנצל קודם את ימי המחלה שברשותי לפני שאני פונה לביטוח לאומי? 2. האם אני חייבת לנצל גם את החופשה?... 3. אני לא מבינה כל כך בנושאים האלה, כאשר מדברים בביטוח לאומי על מחלה של יותר מ-30 יום- האם מדובר על התקופה שנותרת אחרי ניצול ימי המחלה שלי או לפני? 4. 30 הימים המדוברים- כוללים\לא כוללים שבתות?
בקיצור- אשמח אם מישהו יעשה לי קצת סדר בבלגן :)
תודה מראש,
רינת.
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
15/1/2012
עובד זכאי לימי מחלה עפ"י חוק ובתנאי שצבר אותם ולא יותר מ-90 יום. ימי המחלה משולמים ע"י המעביד.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ויקי
שאל/ה:
זכאות לדמי לידה-העסקה בעסק משפחתי
13/1/2012
שלום רב, כבר כמעל שנה אני מעוסקת בעסק משפחתי הבעלים הרשומים הם בעלי ושותפו (לא משפחה), כל חודש אני מקבלת תלוש לפי החוק ,אני רוצה לוודא שאני אקבל את דמי הלידה המגיעים לפי החוק כמו כל שכירה מן המניין?
תודה רבה מראש
ויקי
הגיב/ה:
ליתר דיוק-לקראת הלידה זה יהיה חודשיים
13/1/2012
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ויקי
הגיב/ה:
סליחה-שנתיים
13/1/2012
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
15/1/2012
דמי לידה משולמים לאישה עובדת שיצאה לחופשת לידה. דמי הלידה נועדו לפצות את היולדת על אובדן שכרה או הכנסתה בפרק הזמן שאין היא עובדת לרגל ההיריון והלידה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ניר
שאל/ה:
באילו מקרים ביטוח לאומי שולל קצבת נכות?
12/1/2012
לפי מה שהבנתי, כאשר רוכשים רכב שערכו גבוה מערך מסוים, קצבת הנכות הכללית נשללת, האם ישנם תנאים נוספים שבהם ביטוח לאומי שולל קצבת נכות כללית? למשל בעלות על דירה שערכה גבוה מX, וכולי? תודה מראש!
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
15/1/2012
בנסיבות העניין ומחוסר פרטים מומלץ כי תיצור קשר עם מוקד הבטל"א 6050*.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עופר
שאל/ה:
אחוזי נכות תאונת עבודה
12/1/2012
קבעו לי 50 % נכות תאונת עבודה+ תקנה 15 במלואה דהינו 75% לצמיתות האם 75% אחוזים אלה הופכים ל-100%? תודה
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
15/1/2012
מומלץ כי תיצור קשר עם סניף הבטל"א לבדיקת זכויותך כתוצאה מנכות.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
גלית
שאל/ה:
אבטלה ועבודה זמנית
12/1/2012
שלום לפני שבועים התחלתי לקבל אבטלה בעקבות הרעת תנאי עבודה. היום הציעו לי עבודה זמנית לחודשים ארבע שעות ביום. השאלה שלי היא כזו האם אני יכולה לעבוד וגם לקבל אבטלה מה שיעזור לנו למימון הגן של התינוקת בת ארבע חודשים ואם לא האם לאחר החודשים האלו אני יהיה זכאית לדמי אבטלה בגובה העבודה הראשונה.
טובה יששכרי, עו"ס
הגיב/ה:
זכויות אבטלה
12/1/2012
תוכלי לבדוק בלשכת התעסוקה זכויותיך, ייתכן , ותהיי זכאית להלמת הכנסה. עליך לדווח, ובהתאם , יכוונו אותך, ויעזרו לך. בברכה עו"ס טובה יששכרי
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אריה
שאל/ה:
מציאת עבודה תוך כדי
12/1/2012
בתקופת הזכאות לדמי אבטלה מצאתי עבודה אך לאחר מספר ימים עזבתי מרצוני האם אני זכאי להמשך קבלת דמי אבטלה תודה
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
אבטלה
12/1/2012
תביעה חוזרת לדמי אבטלה אפשר להגיש רק לאחר שחלפו 12 חודשים מתחילת הזכאות הקודמת.
בתביעה חוזרת חלים תנאי הזכאות כמו בכל תביעה.
על פי החוק, מובטלים שעדיין לא מלאו להם 40 שנה, והם מגישים יותר מתביעה אחת לדמי אבטלה בתוך 4 שנים, יופחתו להם תקופת תשלום דמי אבטלה וסכומי דמי האבטלה באופן הבא:
1. תקופת תשלום דמי האבטלה - התקופה המקסימלית בעד כל התביעות לדמי אבטלה לא תעלה על 180% ממספר הימים המרביים. כלומר מי שקיבל דמי אבטלה בעד כל הימים המרביים, ולאחר מכן הגיש בקשה נוספת לדמי אבטלה, ולא חלפו 4 שנים מיום תחילת הזכאות הקודמת, יקבל בפעם השנייה דמי אבטלה רק בעד 80% ממספר הימים שמגיעים לו. לאחר מכן הוא לא יהיה זכאי יותר לדמי אבטלה עד לתום 4 השנים.
2. סכום דמי האבטלה בתקופה הנוספת לא יעלה על 85% מדמי האבטלה המרביים.
הכללים האלה חלים גם על מובטל, שמקבל דמי אבטלה בעבור תקופת השתתפות בהכשרה מקצועית.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אתי
שאל/ה:
תביעת זכאות מהביטוח הלאומי
11/1/2012
אימי בת 75 זכתה לעזרת מטבית במשך כ10 שנים, 4 שעות שבועיות. לפני כשנה לאחר נפילה ושבירת אגן, ניתוח ואשפוז חלה החמרה בתפקוד ובתלות, ביקשנו להכיר בהחמרת המצב וזכינו בשלילת העזרה לחלוטין. ערערנו על כך כולל כל המסמכים המתאימים ונעננו בשלילה. כל הנטל בטיפול ובסיעוד נופל עלינו הילדים ואנו מיואשים מהמצב. מה ניתן לעשות? למי אפשר לפנות? תודה על תשובה ברורה ומהירה
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
12/1/2012
אין בידי את כל הפרטים.
ניתן לדרוש בדיקה מחדש מהבטל"א ולתמוך בתיעוד רפואי תומך וכן בחוו"ד סיעודית וסוציאלית. מומלץ כי תסתייעי ביעוץ אישי ומקצועי.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אברי
שאל/ה:
תשלום דמי ביטוח לאומי לנכה מביטוח לאומי
11/1/2012
שלום רב יש לי נכות מביטוח לאומי וכיום אני עובד ומבל פנסיה וכל חודש מורידים לי ביטוח לאומי שאלתי האם אני צריך\חייב לשם דמי ביטוח לאומי? ואם אפשר לקבל זיכוי על חודשים ושנים קודמות תודה מראש אברי
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
גלינה
שאל/ה:
מוסד סיעודי וקצבת ביטוח לאומי
11/1/2012
תודה רבה על התשובות הממצות,,,,, כמו כן, אבקש לדעת , אם מחליטים לאשפז במוסד סעודי מתאים , האם הקצבאות הנוכחיות של ביטוח לאומי, שזה נכות ושר"ם, מתבטלות? וגם האם העסקת עובד זר, כמובן עם רישיון, מבטלת אחת מהקצבאות הנל? שוב הרבה תודה
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
12/1/2012
שירותים מיוחדים לנכים - תנאי הזכאות
על המבוטח לעמוד בכל התנאים האלה: 1. הוא מבוטח בביטוח הלאומי וגילו מ- 18 ו-90 יום עד גיל פרישה, והוא נמצא בישראל. 2. הוא מקבל קצבת נכות מן הביטוח הלאומי ונקבעה לו על-ידי הביטוח הלאומי נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות (לעניין שירותים מיוחדים), או הוא אינו מקבל קצבת נכות, אך נקבעה לו על-ידי הביטוח הלאומי נכות רפואית בשיעור של 75% (לעניין שירותים מיוחדים), ובלבד שהוא עונה גם על התנאים המפורטים בהמשך. 3. הוא אינו מקבל הטבות על–פי הסכם ניידות, למעט מקרים המפורטים בהמשך. 4. הוא אינו מאושפז במוסד שניתנים בו שירותי רפואה, סיעוד או שיקום.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מיכל
שאל/ה:
ביטול תושבות על ידי ביטוח לאומי ללא סיבה מוצדקת
11/1/2012
הביטוח הלאומי שלל לי התושבות ללא הודעה ולמרות שידעתי את המוסד לביטוח לאומי מדוע אני לא הארץ אין עם מי לדבר התשובה שלהם היא תתבעי אותנו שאלתי היא למי עלי לפנות לא נענת אנא עזרו לי למצא תשובה תודה
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מרנין
שאל/ה:
עזרה בעניין חוק מסוים
10/1/2012
שלום.
לא שילמו לי במשך 10 שנים מביטוח לאומי והכסף שהיו חייבים לי היה אצלם אבל הוא לא צבר שום ריבית. (לכן קודם כל הייתי רוצה לדעת איפה בחוק כתוב שמותר לביטוח לאומי לא לשלם ריבית על כך) וזה בגלל שכשאני בחובה אצלם- הם כן לוקחים הצמדה על זה..
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר