שלום רב,
לפני שבועיים הכנסתי את רכבי לשטיפת רכב אוטומטית. במהלך השטיפה נפגע הרכב שלי ממתקן המברשות. מנהל השטיפה מייד אמר שלא תהיה שום בעיה הם יפצו אותי על התיקון וביקש שאביא לו הצעת עבודה לתיקון. בגלל הנכונות שלו לפצות לא עלה בדעתי להיסתובב ולחפש עדים למרה בין לקוחות השטיפה.
כאשר הבאיתי לו הצעת עבודה לתיקון אמר שהוא רוצה לבדוק עוד אפשרויות, בין היתר לפי דבריו אצל המוסך הרישמי של יבואן הרכב. במשך שבועיים הייתי מתקשר אליו כמעט כל יום ונאמר לי כי "הם בודקים". אתמול דברתי עם אחראי השטיפה שוב והוא אמר לי כי בעל השטיפה, אחרי שראה את סכום התיקון (כ 2700 ש"ח לפי הצעה ראשונה שהבאתי, כ 3700 אצל היבואן), אמר שהם לא הולכים לפצות אותי.
כך שלא נשארה לי ברירה חוץ מבית המשפט לתביעות קטנות.לפיכך כמה שאלות:
1. האם זה אכן מקרה מתאים לבית המשפט לתביעות קטנות?
2. אין לי צילום ווידאו של מה שקרה אבל יש לי שיחת טלפון מוקלטת בה שומעים איך אני שואל את האחראי של השטיפה מתי הם ישלמו והוא אומר שהם לא, אני מדגיש שהנזק נעשה אצלם והוא לא מתנגד. כמו כן, יש לי הקלטה נוספת בה אני שואל איך אני יכול למצוא את העובד שכיוון אותי לעמוד מול השער שבגללו נגרם הנזק והוא אומר שלא ניתן למצוא אותו (אבל שוב, לא מתנגד לקביע שלי של סיבות הנזק) - האם הקלטות אלה יכולות לשמש אותי כהוכחת הסיבות לנזק או שבסוף זה יגיע ל מלה נגד מלה מול בעל השטיפה שבטח יגיד שלא היה ולא נברא?
3. מבחינת עדי ראיה, העדים היחידים למה שקרה הם עובדי השטיפה ומנהלה, האם בבית המשפט לתביעות קטנות אני חייב להציג עדים משלי, כי עובדי השטיפה בטח לא ילכו נגד המעסיק שלהם ואני הייתי לבד ברכב.
4. עלות התיקון אצל היבואן היא כ 3700 ש"ח, בנוסף עד עכשיו "בזבזתי" על הנושא הזה פעמיים חצי-יום עבודה, כמו כן, אני מניח שצריך להיות כאן גם אלאמנט של ענישה על הזלזול של בעל בשטיפה ועל הזמן ועל העצבים שהוא ביזבז לי. מהו הסכום אותו אני יכול לתבוע (אין לי כוונה להיתאשר מזה, רק להחזיר את הנזק + להעניש על היחס המזלזל)?
5. האם אני צריך לתבוע את השטיפה כעסק או את בעל השטיפה ברמה אישית? במקרה ראשון אני מניח שניתן לברר את פרטי העסק, שכן יש לי את מספר תיק שלהם במע"מ ומשם את כתובת העסק.
6. היה ואני לא מצליח לאתר את בעל העסק בצורה ישירה (הרי אף אחד לא מבטיח שהכתובת נכונה או מעודכנת) מה קורה אז? מי יהיה אחראי לנזק?
7. שיחות הטלפון אותן הקלטתי מתנהלת בשפה שאיננה עברית, האם תרגום0 ותמלול שאני אעשה מספיקים?
בברכה.
יגאל.