אני לקראת רכישת דירה בשותפות עם חבר. (הדירה תהיה רשומה על שניינו ועל שני בנות הזוג שלנו סה"כ 4) לכולנו זו דירה יחידה אולם סכום הרכישה הוא 2,145,000 ש"ח, ראיתי באתר רשות המיסים שכשהסכום הוא מעבר ל 1,568,800 ש"ח יש מדרגות מס' גם על דירה יחידה. השאלה שלי היא האם גם במקרה שאני רוכש בשותפות אני יצטרך לשלם את המס ?
כן. כל שותף יחוייב במס החל על ההפרש מהמדרגה הפטורה ועד למחיר הרכישה כפול 25%. ההטבה לדירה יחידה מגולמת בפטור על המדרגה הראשונה. מי שאינו זכאי לפטור משלם מס רכישה מהשקל הראשון.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

פנחס שלום רב. לגבי שיפוי הוצאות - בערר במס שבח אין שיפוי אוטומטי על אגרות הערר, גם במקרה של זכייה מלאה. זו שונה מהליכים פליליים או מנהליים אחרים. לגבי הגשת ערר אחד - חובה להגיש ערר נפרד עבור כל יור...
המשך תשובה