שלום, כיצד מבוצע חישוב מס הרכישה לבית דו משפחתי, בנוי 110מ"ר שטח עיקרי, על תת חלקה 502מ"ר(חצי מחלקה של 1004מ"ר) עם זכויות בנייה נוספות(כנראה התב"ע מאפשר סה"כ 50% שטח עיקרי משטח המגרש(לא כולל מרתף, חניה וכו'). האם יחושב מס הרכישה על הכל כדירת מגורים(ראשונה) או שיש לפצל בפיצול אופקי(פיזי)- פיצול בין בית מגורים וקרקע המשרתת אותו באופן סביר, לבין קרקע שאינה משרתת אותו(נקבע מכח פסיקה לדוגמה ע"א 79/152 שוורץ) ? כיצד נקבע מהי "קרקע המשרתת אותו באופן סביר"? תודה.
הפורום אינו עורך חישובים
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב דוד. במקרה שציינת ניתן יהיה להעביר את הדירה לבת ללא תמורה (ובתנאים שקיימים בחוק ובחוזרי מיסוי מקרקעין), ויום למחרת למכור את הדירה שנותרה בפטור ממס שבח. יחד עם זאת - סמיכות זמנים בין העבר...
המשך תשובה