שלום, חתמתי על חוזה מול מתווך לעניין שכירות בלבד אך בחוזה היה רשום ,שאם אקנה את הדירה בעתיד ,אצטרך לשלם דמי תיווך שוב בקיזוז דמי תיווך של שכירות. לא הייתה כוונתי לקנות ולכן חתמתי.(הרבה מעל התקציב ודירה מאד מוזנחת) אחרי מס' חודשים התחלתי להתעניין לגבי הדירה והקונה אמר לי בצורה מפורשת ,שאיננו מוכן לערב גורמי תיווך והסכמתי כמובן. לאחר כשנה ממועד השכירות ,הצלחתי לקנות את הדירה ואז המתווך התקשר אלי וביקש דמי תיווך. הסברתי לו ,שאינו גורם יעיל בכלל ואף לא עשה מעשה אחד קטן בנושא ולכן לא מגיע לו . הוא טוען ,שהפגיש בין הקונה למוכר לשכירות וזה מספיק יעיל לעניין הקנייה. מה עושים ואיפה הצדק ? תודה, רמי

יש לבדוק את העובדות הנוגעות לעניין. לכאורה יש מקום לטענה שהמתווך לא היה הגורם היעיל. מאידך, לא ניתן לקבוע מסמרות, ללא בחינה של כל המסמכים ןכל הנסיבות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

בהנחה שאת עומדת ביתר תנאי החוק , את הדירה הנוכחית ניתן למכור עד 12 חודשים לאחר קבלת החזקה בדירת הקבלן , כאשר את מקבלת גם מדרגות מס רכישה דירה יחידה בדירה שרכשת, וגם פטור ממס שבח בדירה שאת מוכרת ( כמו...
המשך תשובה