שלום, חתמתי על חוזה מול מתווך לעניין שכירות בלבד אך בחוזה היה רשום ,שאם אקנה את הדירה בעתיד ,אצטרך לשלם דמי תיווך שוב בקיזוז דמי תיווך של שכירות. לא הייתה כוונתי לקנות ולכן חתמתי.(הרבה מעל התקציב ודירה מאד מוזנחת) אחרי מס' חודשים התחלתי להתעניין לגבי הדירה והקונה אמר לי בצורה מפורשת ,שאיננו מוכן לערב גורמי תיווך והסכמתי כמובן. לאחר כשנה ממועד השכירות ,הצלחתי לקנות את הדירה ואז המתווך התקשר אלי וביקש דמי תיווך. הסברתי לו ,שאינו גורם יעיל בכלל ואף לא עשה מעשה אחד קטן בנושא ולכן לא מגיע לו . הוא טוען ,שהפגיש בין הקונה למוכר לשכירות וזה מספיק יעיל לעניין הקנייה. מה עושים ואיפה הצדק ? תודה, רמי

יש לבדוק את העובדות הנוגעות לעניין. לכאורה יש מקום לטענה שהמתווך לא היה הגורם היעיל. מאידך, לא ניתן לקבוע מסמרות, ללא בחינה של כל המסמכים ןכל הנסיבות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

מוכר שהתחרט לאחר שהוחלפו טיוטות חוזים, ללא סיבה סבירה, עלול להיות מחויב בגין ניהול מו"מ בחוסר תום לב. הפיצוי הוא בדרך כלל בגין הוצאות בפועל , עגמת נפש , ולעתים רחוקות ובמקרים מאוד ספציפיים מרחיבים א...
המשך תשובה