נגיד ויש זוג נשוי עם ילדים. רוצים לקנות בית ראשון. ההורים נותנים עזרה כספית אחד יותר וצד השני פחות. וזה יהיה מופקד בחשבון המשותף של הזוג. האם ניתן בטאבו לרשום חצי חצי אם צד אחד מביא יותר וצד שני מביא פחות? ומה לגבי מיסוי מקרקעין בנוגע לזה שכל צד מביא סכום אחר האם יש קשר לטאבו בעניין הבעלויות? רוצה קצת הסבר לגבי הבעלויות בעניין שכל צד מביא סכום אחר. ואם עושים חצי חצי בעלות בטאבו עדיין יהיה צורך לעשות הסכם עם בן הזוג שההורים נתנו לו יותר או מספיק שכתוב בטאבו חצי חצי?

כעקרון, איו מניעה שכאשר בני זוג קונים דירה, הדירה לא תירשם בחלקים שווים על שם שניהם.
כלומר, ניתן כמובן לרשום את הדירה באופן שווה, אבל ניתן גם לרשום חלק גדול יותר בדירה ע"ש בן זוג שמימן חלק גדול יותר ממחירה.
אם מעוניינים שגם במקרה של פרידה ( חו"ח) הדירה תתחלק באופן שאינו שוויוני בין בני הזוג, יש לעגן זאת בהסכם יחסי ממון , שיאושר בבית המשפט לענייני משפחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

חיובים שלובים הינם חיובים שקיומם מותנה זה בזה, באופן הדדי. לכן בפועל- החיוב למסירת הדירה מותנה מצידך בקבלת מלא התשלום, וביצוע התשלום האחרון מצד הקונה , מותנה בקבלת הדירה. לא כדאי להמציא את הגלגל מח...
המשך תשובה