שלום רב, האם ניתן לחתום חוזה למכירת דירה כאשר הקונה מעוניין להתחים את בנו שימלאו לו 18 בעוד כחודש וחצי כרוכש שליש מהדירה ? יש לך פתרון לענין מאשר לחכות חודש וחצי לגיל 18 של הבן ? תודה רבה !

ראשית צריך להבין מה ההגיון שעומד מאחורי הרכישה הזו - הרי כל עוד הילד קטין בזמן הרכישה ( או יותר נכון- בזמן אישור החוזה ע"י בית המשפט) , הוא נחשב חלק מהתא המשפחתי, ולעניין מס רכישה, זה לא משנה אם הוא קונה או ההורים קונים .
לעניין העסקה עצמה- רכישה ע"י קטין חייבת באישור בית המשפט , מכיוון שאנחנו בתקופת פגרה , אני לא רואה איך מקבלים אישור בית משפט תוך חודש וחצי לעסקה, כלומר בית המשפט יידרש לתת אישור לעסקה שנערכה בשם קטין, כאשר הקטין כבר בגיר, ויכול להתקשר בעצמו בעסקה.
המצב שבו בית המשפט נדרש לאשר הסכם שחתמו הורים בשם קטין, בעת שבפועל הקטין כבר בגיר בעת הדיון, הוא מצב פרדוקסאלי , ועדיף להימנע ממנו .
ניתן לפנות אלי בלשונית "ייעוץ אישי" , או בטלפון שבאתר , אולי ניתן למצוא פתרון יצירתי למקרה הספציפי שלכם.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אני בהחלט מבין את הסיטואציה, והמצב באמת לא נעים- הרגשתכם, המוצדקת, היא, שלא נהגו אתכם בתום לב, מצד שני, בהעדר מסמך כלשהו בכתב, המצב מורכב. אשמח אם תצרו איתי קשר דרך הלשונית "ייעוץ אישי" או דרך הטל...
המשך תשובה