בתי המשפט
פשר 001692/05בשא 16025/05 בית משפט מחוזי תל אביב-יפו 14/07/2005 בפני כב' השופטת אלשיך ורדה

עו"ד ארז ללקין בתפקידו כמפרק זמני של חברת אריאל תאגיד לרפואה ואסתטיקה בע"מ המבקש:

-- נ ג ד --

1. כונס הנכסים הרשמי
2. קובי כנען
3. אחזקות וניהול בע"מ
4. לוי לידור
5. לידור פרסום שיווק פרוייקטים נדלן בע"מ
המשיבים 2 - 5 ע"י ב"כ עוה"ד גונן קסטנבאום
6. עובדי החברה ע"י ב"כ עוה"ד הורנשטיין המשיבים:

החלטה


לא ברור לי פשר בקשה זו, וכיצד נוהג המפרק הזמני, כשהוא עותר לקיום דיון דחוף בלא שהוא מוסר מידע חיוני לקיומו של דיון כזה. יש בכך בזבוז זמן שיפוטי יקר, ובעיקר בפגרה!


טרם ניתן יהיה לקבוע את הבקשה לדיון, ובכדי ליעל את ההליכים ולשפר את הסיכוי למכור את מקצת פעילות החברה כ"עסק חי", ראוי יהיה כי יתכבד המפרק הזמני ויבהיר לבית המשפט מספר נקודות, וזאת לא יאוחר מיום 18.7.05, בשעה 10:00.

א. מה מצבה המדויק של קופת הפירוק? אלו סכומים מופקדים בתוכה, ואלו סכומים ניתן להוסיף עליהם במאמץ סביר מצד המפרק הזמני, בשיתוף פעולה עם הנהלת החברה?

לעניין זה, הזכיר המפרק הזמני את העובדה כי החברה גבתה 10 מיליון ₪ ערב קריסתה. היכן מצויים אותם כספים? מדוע לא ניתן להשתמש בהם, או למצער בחלקם, עבור המטרה בשלה נגבו - המשך מתן טיפול ללקוחות החברה?

ב. בהנחה כי יסגרו לאלתר הסניפים הבלתי-רווחיים ועובדיהם יפוטרו, האם לא ניתן יהיה להפעיל את יתרת סניפי החברה באמצעות הכספים בקופה, ולו למשך שבועות ספורים?

ג. האם שקל המפרק הזמני נסיון לקבל אשראי להפעלה מצומצמת של אגב-פירוק, כולל אפשרות לבקש להקנות למקצתו (בעיקר הכספים הדרושים לטיפול בחולים שעשויים להנזק באופן בלתי-הפיך) מעמד של הוצאות פירוק? ומה בדבר נסיון לממן את ההפעלה באמצעות תרומה מכיסם של בעלי המניות?

ד. מה היו התשובות אשר קיבל המפרק הזמני מרוכשים פוטנציאליים אחרים? האם הביעו הללו התעניינות ברכישה, אף כי טרם הבשילה זו לכדי הגשת הצעה מסודרת? סביר להניח, כי בפרק זמן כה קצר, מעטים הם הגופים אשר יוכלו לגבש הצעת רכש רצינית ומקיפה.

ה. מדוע שלא יתכבד המפרק הזמני וינסה לנהל משא ומתן אינטנסיבי עם עובדי החברה, נושיה וספקיה העיקריים, בכדי להגיע להסכמות אשר (תוך שימוש אפשרי במשאבים המצויים בקופתו) יאפשרו הפעלה של החברה לתקופת ביניים, תוך שהתחייבויות שילקחו מכאן ואילך (בהנחה שיש בקופה כספים למימונן) יחשבו להוצאות פירוק?

זאת ואף זאת; ההצעה אשר הוגשה, לא זו בלבד שסכומה נמוך מאד (למעשה, מעבר להתחייבות להמשיך ולספק טיפול ללקוחות, לא מזרים המשקיע אלא 5 מיליון ₪, רובם בתשלומים עתידיים, ובלא בטחונות (!). כל זאת כאשר על-פניו מדובר במשקיע בלא נסיון בניהול עסקים בתחום הרפואה. ספק גדול אם ניתן לאשר הצעה כזו - קל וחומר בתוך פרק זמן קצר כל-כך, ובלא עריכת התמחרות כדין.נ

יתכבד המפרק הזמני ויבהיר סוגיות אלו בתוך פרק הזמן שנקבע ברישא להחלטתי זו. כמו כן, יתכבד ויעביר את העתק החלטתי זו לידי כונס הנכסים הרשמי ונושיה העיקריים של החברה, וזאת בתוך 6 שעות ממועד קבלת החלטתי זו.

המזכירות תודיע למפרק, טלפונית על החלטתי.

היום ז' בתמוז, תשס"ה (14 ביולי 2005) בהעדר הצדדים (השעה 16.00).


אלשיך ורדה, שופטת
תפארת
נוסח מסמך זה כפוף לשינויי ניסוח ועריכה

 


עודכן ב: 01/07/2010