כנגד חברת הוט ניתן פסק דין לפני מספר שבועות שבמסגרתו היא חויבה לשלם למנויים, בני זוג שהתנתקו משירותי החברה, פיצויים בגין עוגמת נפש בסך 7,000 שקלים, לאור הליכי גבייה דורסניים שננקטו על ידי הוט כנגדם בטעות.


הוט השתמשה שלא כדין בכרטיס האשראי של המנויים וללא הרשאתם, ובתוך כך ועל דעת עצמה חייבה אותם בסך של 585 שקלים כחצי שנה לאחר שהתנתקו משירותיה ועברו לחברה אחרת. הוט הודתה בטעות אך המציאה תירוצים וסירבה ליטול אחריות למעשיה ועל כן חויבה בפיצויים בסך של 7,000 שקלים בגין עוגמת נפש והוצאות משפט שנגרמו לתובעים.


התובעים היו מנויים של הוט והם ביקשו להתנתק משירותי החברה. נציג של הוט הגיע לביתם של התובעים ואסף שני ממירים ושני שלטים. כחצי שנה לאחר הניתוק ובאופן מפתיע התובעים חויבו בסך של 585 שקלים על ידי הוט, שהשתמשה בכרטיס האשראי שלהם ללא מתן הרשאה וידיעת התובעים.


כאשר ביקשו התובעים לברר מה פשר החיוב, נאמר להם כי מדובר בחיוב על ממיר נוסף שלא הוחזר להוט במעמד ההתקנה.


מספר חודשים לאחר החיוב, הוט זיכתה את התובעים בסך 585 שקלים לאחר שהבינה שטעתה וכי ברשות התובעים היו בשימוש כל העת שני ממירים בלבד. כחודש לאחר שהוט זיכתה את חשבון התובעים, היא נקטה כנגד התובעים הליך משפטי ואמצעי גבייה דורסניים, ודרשה מהם להחזיר ממיר נוסף שברשותם.


התובעים אשר חשו מרומים ופגועים מהתנהלותה האגרסיבית של החברה לא ויתרו, והגישו באמצעות עורך הדין טל קדש תביעה כנגד הוט לפיצויים בגין עוגמת נפש והוצאות שנגרמו להם בשל אי הסדרים ששררו בהוט, והשימוש שלא כדין בכרטיס האשראי שלהם וללא ידיעתם ומתן הרשאתם.


הביקורת כלפי הוט ופסיקת פיצויים גבוהים על ידי בית המשפט


בבית המשפט הוט ניסתה להתחמק שוב מקבלת אחריות, וטענה כי נציג החברה שכח בבית התובעים ממיר אחד ועל כן הם חייבו את כרטיס האשראי של התובעים.


בית המשפט קבע כי לא סביר שנציג הוט יעזוב את הבית ולא יתעד באופן כלשהו חוסר בממירים לרבות החתמת התובעים על חוסר כלשהו. בית המשפט מצא את הגרסה של הוט וטענותיה המתחלפות כבלתי סבירות ובעייתיות בלשון המעטה.


הוט לא הצליחה להוכיח כי בבית התובעים היו שלושה ממירים, כאשר מסמך ההתקנה ומסמך הניתוק מעידים כי היו ברשותם רק שני ממירים. הוט לא תמכה בגרסתה בבדל של ראיה ולא טרחה גם לזמן לדיון את הטכנאי מטעמה, דבר העומד לחובתה.


לנוכח האמור, חייב בית המשפט את הוט לשלם לתובעים סך של 6,000 שקלים בצירוף 1,000 שקלים בגין הוצאות משפט.


שימוש שלא כדין בכרטיס האשראי על ידי הוט


לעמדת עורך הדין טל קדש, אשר ייצג את התובעים מול חברת הוט: "מטריד לחשוב שחברה ציבורית כמו הוט או כל חברה מסחרית אחרת, יכולה לעשות שימוש בכל עת בפרטי כרטיס האשראי של לקוחות החברה. הדברים מקבלים משנה תוקף בשעה שהשימוש מבוצע בכרטיס של לקוחות אשר בחרו להתנתק משירותי הוט ופעלו להשבת כל הרכוש של הוט המצוי ברשותם ובכלל זאת גם הסדירו את התשלומים להוט עם עזיבתם את שירותיה".


"המדובר בניצול לרעה של המידע המצוי בחברה ושימוש שלא כדין ולרעה בפרטי כרטיסי האשראי. התנהלות הוט, אשר גם לאחר שזיכתה את התובעים בסכום כספי המשיכה לנקוט נגדם בהליכים, מעידה על אי סדרים, חוסר ארגון וכאוס מוחלט בהתנהלותה, באופן שגרם לתובעים מפח נפש של ממש והתמודדות בירוקרטית שאדם מן היישוב אינו מורגל אליה, דבר אשר הצדיק את חיובה של הוט בפיצוי מקסימלי, לנוכח ההתעמרות באזרח הקטן שנאלץ להשקיע זמן רב ומשאבים כספיים לניהול מאבק עקרוני אך צודק".