במאמר זה אתייחס לסוגי התאונות הדרכים הנפוצים ביותר, מתוך הרצון לתת בידיכם כמה שיותר כלים יעילים ונכונים להתמודד עם הסיטואציה הלא פשוטה.

 

נפגעתם? כיצד לפעול מיד לאחר תאונת דרכים

 

ראשית חשוב מאוד לתעד, התיעוד מתחלק לשני חלקים –


החלק הראשון עוסק בקבלת פרטים רלוונטיים מלאים ככל שניתן – פרטי כלי הרכב המעורבים בתאונה (למשל מספרי פוליסות הביטוח), פרטי הנהגים ופרטי העדים. כמובן שגם את נסיבות התרחשות התאונה.


החלק השני של התיעוד הוא ויזואלי וכולל צילום פרטים חשובים מהתאונה בטלפון שלכם – את הנזק שנגרם לרכבים שהיו מעורבים בה (מכמה זוויות), את נזקי הגוף שנגרמו וכמובן גם את המיקום המדויק.

 

חשיבות קבלת הטיפול הרפואי

במרבית תאונות הדרכים, בסמוך לתאונה, נזקי הגוף עדיין אינם מורגשים במלוא עוצמתם והימים, השבועות והחודשים שלאחר מכן, עשויים להציף אותם על פני השטח. לעיתים, חולפת אף שנה, כאשר מלוא הנזק הנפשי שנגרם כתוצאה מהתאונה מתגלה צץ פתאום. משכך, דאגו לקבל את כל הטיפולים הרפואיים הנדרשים לכם, תוך ביקור אצל הרופאים המתאימים לטיב הכאב (נוירולוג, אורטופד, נפשי וכן הלאה) ולא אצל רופא המשפחה.

 

איסוף חומרים

 

בד בבד עם איסוף המסמכים הרפואיים, רכזו ושמרו כל קבלה בגין ההוצאות שנגרמו לכם כתוצאה מהפגיעה (רכישת תרופות, קניית עזרים טיפוליים ואפילו את עלויות הנסיעות לטיפולים). רכזו אותן ברשימה מסודרת ומפורטת, הנוקבת במהות ההוצאה, התאריך שבה התרחשה, הסכום ששולם ושמו של האדם שסיפק את השירות. את הרשימה הזו, בצירוף עם החשבוניות / קבלות הרלוונטיות, העבירו לידיו של עורך הדין המטפל בתיק שלכם. כמו כן, חשוב מאד להעביר לידיו העתקים של תלושי השכר של התקופה שלפני התאונה ולאחריה (אם אתם שכירים), ואם אתם עצמאים, דו"חות שהוגשו לרשויות – לפני התאונה ולאחריה.

 

היו מוכנים לחוקרים "הנחמדים" של חברות הביטוח

 

חשוב לזכור כי חברת הביטוח עלולה לשחק משחק מלוכלך, שהרי היא מעוניינת לשלם לכם כמה שפחות. ולכן, אל תהיו נחמדים מידי לאנשים חדשים שפתאום מנסים להתחבר איתכם. בתיקים רבים, שולחות חברות הביטוח הנתבעות אנשים מטעמם, שפותחים בשיחה עם הנפגעים התובעים אותן ומקליטים אותם ללא ידיעתם. הימנעו מכל שיח עם חוקרים של חברת הביטוח, ואל תהיו ידידותיים מידי (לאנשים שאינם מוכרים לכם, גם אם הם מציגים את עצמם כמי שבאו לסייע).

 

נסו, עד כמה שאפשר, לשוב לשגרה

 

כאשר מתאפשר, נסו להתחיל ולשוב חזרה לשגרה התעסוקתית והמשפחתית.


נכון, לעיתים, הדבר יצריך מכם צמצום היקף המשרה או חזרה המלווה במגבלות רפואיות מסוימות (כהימנעות מהרמת משאות או צורך בישיבה), אולם, במידת האפשר, חשוב שלא תשבו בבית בחוסר מעש.

 

הקפידו על תזמון הגשת התביעה

 

מועד ההתיישנות החל בנוגע לתביעה של נפגע בגיר הוא שבע שנים ממועד קרות התאונה (למעט חריגים. קטינים למשל). רצוי שלא למשוך את הזמן ולהגיש את התביעה במועד שעליו ימליץ עורך הדין המתמחה בתחום.


מאידך, גם חשוב שלא להגיש את התביעה סמוך למדי למועד קרות התאונה, וזאת, מכיוון שכפי שציינו קודם, לנזקים פיזיים מסוימים לוקח זמן להופיע או להתייצב, והגשת תביעה בגין נזקים ספציפיים עלולה לגרום לכך שגם במקרה של החמרת הנזקים או החרפת המצב הנפשי או הרפואי, לא תוכלו לקבל את הפיצוי המתאים למצב החדש.

 

אם כן, כיצד יודעים מתי בדיוק צריך להגיש את התביעה?

 

כאן, אנחנו מגיעים לנקודה האחרונה והלא פחות חשובה בנושא הזה - אל תיכנסו לסיפור הזה כשאינכם מלווים בעורך דין המתמחה בתביעות בגין תאונות דרכים! וזה חשוב מאוד מכיוון שאזרחים שזהו אינו תחום התמחותם הם טרף קל עבור חברות הביטוח למיניהן, המעמידות מולם סוללה של עורכי דין וחוקרים משופשפים ומנוסים, שיעשו הכל, כדי שחברת הביטוח אותה הם מייצגים תשלם כמה שפחות.

 

כך שאתם יכולים להסכים איתנו, כי אין היגיון רב בכניסה לגוב האריות הזה כשאינכם מלווים ומיוצגים על ידי עורך דין המתמחה בתחום!

 

אין האמור בטור זה תחליף לייעוץ או ייצוג משפטי על הקורא לפנות לקבלת יעוץ פרטני לגורמי מקצוע בהתאם לשיקול דעתו ובהתחשב בנתונים הספציפיים הקשורים לעניינו.

 

הכותב הינו שותף במשרד עורכי דין ויצמן אייכנברונר המתמחה בתחום דיני הנזיקין ובכלל זה נזקי גוף, תאונות דרכים, פוליסות תאונות תלמידים, תאונות עבודה, ביטוח לאומי, וכיוצ"ב

 

נפגעתם בתאונה ? פנו אלינו עוד היום ונפעל למצות את מלוא זכויותיכם.


עודכן ב: 16/03/2021