אדם נכנס לתחנת דלק ומגלה, בדיעבד, כי הדלק שמילא ברכבו היה מהול במים ולרכבו נגרמו נזקים כבדים כתוצאה מהשימוש ברכב לאחר התדלוק. במקום לתבוע את אותה תחנת דלק [שכן תביעה שכזו אינה פשוטה להוכחה] מעדיף המבוטח להפעיל את פוליסת הביטוח המקיף שלו בטענה, כי מדובר "בתאונה" קרי במקרה ביטוח.

 

חברת הביטוח פיצתה את המבוטח ויחד עמו הגישה תביעת שיבוב [סוברגציה] נגד אותה תחנת דלק שגרמה לנזקי הרכב.

 

כמובן שתחנת הדלק טענה, בין היתר כי מנורה טעתה כאשר פיצתה את המבוטח שלה מאחר ולא מדובר "בתאונה" ולכן לא מדובר במקרה ביטוח ומשכך היה עליה לדחות את התביעה של המבוטח, אחרת יש לראות אותה כמי שהתנדבה לשלם.

 

עניין שכזה הגיע לבית המשפט במסגרת תביעה בעניין תאד"מ 48056-08-10 מנורה מבטחים החזקות בע"מ נ' טן חברה לדלק בע"מ [פורסם בנבו] שם קבע ביהמ"ש, כי מדובר ב"מקרה ביטוח" ועל תחנת הדלק לפצות את מנורה ששילמה למבוטחת את מלוא ההוצאות והכספים שהוציאה.

 

בית המשפט מנתח בפסק הדין את הסוגייה [בפסק הדין מדובר בטענה כי הדלק היה מהול במים] וקובע, כי בפוליסה רשום "תאונה מכל סוג שהוא" ולכן בית המשפט מעדיף לצקת תוכן מילולי למונח "מכל סוג שהוא" ומטיל חבות ואחריות מלאה על תחנת הדלק לפצות את מנורה והמבוטח מטעמה בגין כל נזקיה.

 

מדוע כדאי לעשות שימוש במשרד עו"ד רועי לוי

 

עו"ד רועי לוי מתמחה ומומחה לביעות ביטוח ועוסק בתחום זה כבר 15 שנים ויש לו ידע, ניסיון רב ביותר בניהול תביעות לרבות מהסוג דנן. לכן, אם טעיתם בסוג הדלק או אם גיליתם שתחנת הדלק מהלה מים ונגרם לרכבכם נזק כתוצאה מכך, תפנו למשרד רועי לוי והוא יוכל לסייע לכם בניהול התיק אל מול חברת הביטוח או תחנתה דלק שגרמה לנזקים.