נשיאת ביהמ"ש המחוזי בחיפה בלהה גילאור אישרה הסדר נושים לקבוצת החברות א.ג.ם תפן למרות שינוי מהותי לעומת הסדר הנושים המקורי, וזאת לאחר שהנושים אשרו אותו ברוב העולה על 75% הנדרש לפי החוק.

 

לפי הסדר הנושים המתוקן יקבלו הנושים הרגילים דיבידנד בשעור של 30% מקרן החוב במקום דיבידנד בשיעור 70% אותו היו אמורים לקבל לפי תנאיו של ההסדר המקורי.


הנשיאה הבהירה כי מספר בקשות שהגיש הנאמן עו"ד אבנר כהן מאז מונה לאחראי על קיומו של ההסדר המקורי תארו קשיים בקיומו של הסדר הנושים, אשר בסופו של דבר לא צלח.


הנשיאה מצאה שלמרות השינוי המהותי, האלטרנטיבה היחידה הינה פירוק קבוצת החברות והבהירה כי כל הנושים, לרבות המתנגדים לאישור ההסדר המתוקן, מאמינים ביכולתן של קבוצת החברות, ללא נטל חובות העבר, לעלות על דרך המלך ולהתקיים כחברה פעילה עם סיכויי הצלחה.

 

בהידרשה לשקול אם להיעתר לבקשה לאישור ההסדר המתוקן בשינויים המהותיים שבו , אל מול האלטרנטיבה, הבהירה שנדמה שגם המתנגדים להצעת ההסדר יעדיפו את קיומן של קבוצת החברות מאשר פירוקן.


מטעם הרוכשת נמסרה התחייבות להמשיך ולהעסיק את מרבית העובדים ולפתח את עסקי קבוצת החברות בפרק הזמן של השנתיים הקרובות .


בהחלטתה ציינה הנשיאה גילאור כי עובדי קבוצת החברות, שהתייצבו לדיון כולם כאחד תמכו בהצעת ההסדר המתוקן שאם לא יאושר יאבדו את מקור פרנסתם, מרביתם בעלי משפחות .


כאמור נעתרה הנשיאה ואשרה את הסדר הנושים המתוקן, בתוספת ההתחייבות שניתנה על ידי הרוכשת להעסקת מרבית העובדים .


פר"ק -5086-01-10 ניתן 6.1.10