אבשלום נוריאל, איש עסקים ויו"ר הפועל נצרת עילית לשעבר, הורשע בבית המשפט השלום בתל אביב בשורה של עבירות מיסים בעקבות דרך ניהול מועדון הכדורגל. הרשעתו של נוריאל הייתה על בסיס הסדר טיעון שהושג בין עורכי דינו לבין הפרקליטות. על פי הכרעת הדין, הנאשם שילם לשחקני הכדורגל במועדון באמצעות שותפות עסקית אשר עוסקת בתחום ההובלות, וזאת על מנת להגדיל באופן מלאכותי את הוצאות החברה לצורכי מס. בית המשפט הרשיע גם את חברת ההובלה. העבירות בהן הורשע נוריאל לפי הסדר הטיעון היו הכנה וקיום פנקסי חשבונות כוזבים, השמטת הכנסה מדו"ח ושימוש בתחבולה או עורמה.

 

יש לכם שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום רישום פלילי
פורום הלבנת הון
פורום דיני מיסים


כתב האישום כנגד נוריאל הוגש לפני כחודש וחצי לבית משפט השלום. פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) טענה בכתב האישום כי הנאשם היה שותף עיקרי ופעיל בחברת הובלה בבעלותו, במקביל להיותו יו"ר קבוצת הכדורגל.


בכתב האישום נטען כי במשך כשש שנים, בין השנים 2000-2006, החברה ונוריאל המציאו לשחקנים משכורות פיקטיביות על סך כולל של כ-700,000 שקלים, וזאת במסגרת הנהלת החשבונות של החברה. נוריאל הנחה את החברה להשמיט מסכום זה את ההכנסות. כך, הנאשמים הגדילו באופן מלאכותי את הוצאותיה של החברה וגרמו להפחתה בהכנסותיה. נטען גם כי נוריאל קיבל סך של כ-900,000 שקלים מהבקרה התקציבית וזאת כתוצאה ממרמה. דהיינו, למרות שהסכום שולם לשחקני כדורגל ובעלי תפקידים אחרים במועדון, הוא לא דווח לבקרה התקציבית בהתאחדות לכדורגל.