במקרה של נזקי גוף, ולא משנה אם עקב תאונות דרכים או רשלנות רפואית, תביעות נזק הגוף מתנהלות בבתי משפט אם לא ניתן להגיע לכלל פשרה עם חברת הביטוח בטרם הגשת התביעה. הייעוץ המשפטי מאד חשוב ומתייחס הן להיבט הרפואי והן להיבט המשפטי.

 

איך לנהוג במקרה של פגיעה שגרמה נזק גוף?


חשוב ליצור קשר טלפוני עם עורך הדין סמוך ככל האפשר ליום אירוע המקרה אשר גרם לנזק הגוף, בין אם מדובר בתאונת דרכים או תאונת עבודה או אירוע של החלקה או נפילה ובין אם מדובר באירוע של רשלנות רפואית.

 

בכל הנוגע לתאונת דרכים בה נגרם נזק גוף, קיימת חשיבות מכרעת להתלונן בפני רופא על כאבים ומגבלות מהם הנך סובל/ת עקב התאונה, וזאת, בסמוך ככל האפשר למועד הופעת הכאבים או המגבלות. נזקי גוף אשר נגרמו בתאונת דרכים יכולים לחלוף עם הזמן ודחיית הפניה לרופא לקבלת טיפול רפואי תעורר טענה מצד חברת הביטוח כי אין קשר בין נזק הגוף הנטען לבין תאונת הדרכים.

 

שאלת הקשר הסיבתי בין תאונת הדרכים לבין הנזק הנטען עומדת לדיון במקרים רבים בתביעות תאונות דרכים, ועל מנת להימנע מכך אין להשתהות עם הפניה לטיפול רפואי.


לפגישה הראשונה עם עורך דין במקרה תאונת דרכים, יש להצטייד בתיעוד רפואי מלא מיום תאונת הדרכים עד מועד הפגישה, תעודת ביטוח חובה, רישיון נהיגה אשר היה בתוקף במועד תאונת הדרכים, ואישור משטרה הכולל את פרטי המעורבים בתאונת דרכים במידה והייתה פניה למשטרה.

 

כאשר תאונת דרכים מהווה גם תאונת עבודה, יש להביא לפגישה גם את טופס התביעה למוסד לביטוח לאומי, במידה והוגשה תביעה.

 

נזק גוף אשר נגרם כתוצאה מהחלקה, נפילה, תאונת עבודה וכן נזק גוף עקב רשלנות רפואית, קיימת חשיבות מכרעת לפניה לקבלת ייעוץ משפטי בסמוך לאחר האירוע אשר גרם לנזק הגוף, על מנת לקבל הדרכה בדבר תיעוד נסיבות האירוע, רישום שמות וכתובות של עדים לאירוע וכו'.

 

חשוב מאוד לאסוף ראיות ולתעד את מקום האירוע בסמוך לאחר התאונה שכן ברבים מן המקרים, מפגע אשר גרם לנזק גוף יתוקן לאחר התאונה, דבר אשר יקשה על הוכחת התביעה. כמו כן יש לאסוף את כל המסמכים הרפואיים, המרשמים, ההפניות, תוצאות הבדיקות, וכן כל קבלה בדבר הוצאה רפואית או הוצאות נסיעה בגין התאונה.

 

התנהגות חברות הביטוח - למה לשים לב

 

במקרים של תאונות דרכים, חברות ביטוח רבות יוזמות פניה לנפגעי תאונות דרכים במטרה להביא לסילוק תביעתם בשלב מוקדם, לפני שפנו לייעוץ משפטי. לעיתים, נפגעי תאונות דרכים מתפתים לקבל את הסכום הזעום אשר מוצע על ידי חברת הביטוח, מבלי לדעת שהפיצוי שקיבלו רחוק מהסכום המגיע להם.

 

על מנת להמחיש את חשיבות הייצוג המשפטי המקצועי, באחד מתיקי משרדנו חברת הביטוח הציעה ללקוחה, בטרם פנתה הלקוחה למשרדנו, סך של 1,000 ש"ח כפיצוי בגין נזק גוף אשר נגרם עקב תאונת דרכים. לאחר טיפולנו בתיק הסתיימה התביעה בהסכם פשרה לפיו הפיצוי ללקוחה יעמוד על סך של 91,000 ש"ח. למותר לציין כי אין המדובר במקרה יחיד, ובמשרדנו דוגמאות רבות נוספות.

 

פניות יזומות מצד חברות הביטוח אופייניות בדרך כלל רק במקרים של תאונות דרכים, אשר זכאים בכל מקרה לפיצוי, ללא קשר לשאלה מי אחראי להתרחשות תאונת דרכים. לפיכך,המחלוקת תהיה גובה הפיצוי ולא יתקיים דיון בכל הנוגע לנסיבות אירוע תאונת הדרכים . יחד עם זאת, ישנן תאונות אשר מתעורר לגביהן ספק בכל הנוגע לשאלה אם הן נופלות להגדרת תאונת דרכים על פי החוק, ובמקרים כאלה סביר שנפגע תאונת דרכים לא יזכה לפניה יזומה מצד חברת הביטוח.

 

תשלום שכר טרחה עורך דין


בתיקי תביעה בגין נזק גוף אשר נגרם בתאונת דרכים, תאונת עבודה, אירוע של החלקה ונפילה וכן טיפול רפואי אשר גרם לנזק גוף עקב רשלנות רפואית, נגבה שכר הטרחה מכספי הפיצויים המשולמים בסוף ההליך המשפטי והנפגע אינו נדרש לגייס כספים לצורך תשלום שכר הטרחה מראש.


מי שמוותר על ייצוג משפטי ופונה ישירות לחברת ביטוח בדרישה לפיצויים בגין נזקי גוף אשר נגרמו לו בתאונת דרכים, וזאת על מנת לחסוך תשלום שכר טרחת עורך דין, טועה טעות כפולה. הנפגע יזכה לפיצוי גבוה יותר כאשר הוא מיוצג על ידי עורך דין תאונת דרכים, מזכה את הנפגע בפיצויים בגין נזקי גוף המשולמים על ידי חברת הביטוח, כאשר עליהם מתווסף שכר טרחת עורך דין, במישור הכספי עדיף לנפגע להיות מיוצג על ידי עורך דין לאחר תאונת דרכים.

 

אם הנפגע פונה ישירות לחברת ביטוח ודורש פיצויים בגין נזק גוף יכול למצוא את עצמו מתמודד ומנהל משא ומתן מול עורכי דין אשר תאונות דרכים ותביעות נזקי גוף הינם עיסוקם הבלעדי .
 


עודכן ב: 26/11/2012