אחד הביטוחים המרכזיים בשוק הביטוח הפרטי הינו ביטוח תאונות אישיות על סוגיו השונים.


ביטוח מסוג זה אינו כולל לרוב תנאי סף, ולכן קיימים בשוק מגוון רחב של ביטוחים אשר נועדו להגן על המבוטח מפני אפשרויות פגיעה שונות, בכפוף לחריגים שונים כגון: מצב רפואי קודם, טירוף הדעת, שימוש בסמים ואלכוהול, פגיעה מחומר רדיואקטיבי, קרינה מייננת ועוד.
חשוב לדעת, כי בין חברות הביטוח השונות , תוכלו למצוא הבדלים לא מעטים בביטוח תאונות אישיות.


הבדלים אלה משקפים את קהל המטרה של אותה חברת ביטוח, את עוצמתה הכלכלית וכן סיבות נוספות הקשורות בשיקולים פנימיים של אותה חברת ביטוח. לכן אם החלטתם להצטרף לביטוח פרטי, הקפידו לבחור את הביטוח המתאים לצרכים ולנתונים האישיים שלכם.

 

ביטוח תאונות אישיות נועד במרבית המקרים להעניק לנפגע שקט נפשי במקרה של פציעה, שתמנע ממנו אפשרות להתפרנס כבעבר.

 

בעלי מקצועות רבים (כגון: מוזיקאים, נגרים, ספורטאים,סווארים) תלויים בעיקר ביכולתם הגופנית בכדי לבצע את המטלות הנדרשות מהם במסגרת עבודתם.

 

לכן, בטרם ההצטרפות לביטוח, עליכם לוודא האם יש כיסוי מלא למקצוע שלכם, אם אינכם חריגים לדרישות הכיסוי הביטוחי והאם קיימת התאמה בין הביטוח לבין הצרכים שלכם. כך למשל רוכבים על אופנוע או חובבי ספורט אתגרי על תחומיו השונים צריכים לבחון האם הביטוח חל עליהם בעת ביצוע פעולות שונות ובמידת הצורך לדאוג להוספת כיסוי ביטוחי משלים. יודגש, כי הביטוח לעיתים אינו מכיר בפגיעות מסויימות כברות פיצוי על ידו גם אם ארעו בתקופת הביטוח למשל שבר באשכים, פגיעה במהלך הריון או לידה, פגיעות אסתטיות ועוד.

 

יובהר, כי בטרם ההצטרפות לביטוח מצהיר המבוטח על מצבו הרפואי והגופני לרבות בעיות רפואיות מהן הוא סובל. ככלל, פגיעות אלו מוחרגות מהפוליסה והמבוטח לא יהיה זכאי לפיצוי בגינן אף אם חלה החמרה אצלו במהלך תקופת הביטוח.

 

מסירת מידע שגוי מצד המבוטח עלולה לפגוע בו בעת התרחשות מקרה הביטוח כאשר חברת הביטוח תסרב לשלם תגמולים על רקע פציעה או החמרה במצב. עוד יצויין, כי חשוב להצהיר על מקצועכם ודרישותיו בצורה מדוייקת, שכן בהתרחשות מקרה הביטוח נבחנת יכולת המבוטח לשוב לעיסוקו כבעבר, ולכך קיימת השפעת ישירה על הזכאות לפיצוי ועל גובה הפיצוי במקרה של פגיעה בכושר ההשתכרות.
 


עודכן ב: 27/11/2011