אילו סוגי חייבים קיימים? יש את האדם הממוצע והסביר והנורמטיבי, שחי את חייו ובמשך שנים רבות מתנהל באופן יציב ביותר, מבחינה כלכלית, ואין כל לחץ עליו, ואשר נוחת עליו לפתע ביום בהיר חוב עצום, וברוב המקרים אשר מאופיין בהיכנסות לעסקה לא מוצלחת, או שותף שברח באמצע, או שיקים שחזרו מחברה שנפלה.


חובות בגין שיקים שנמסרו ללא כיסוי


אשר על כן מוצא עצמו האדם חייב להרבה ספקים ובעל שיקים אשר אין עליהם כיסוי (קרי אין כסף בבנק אשר מאפיין את השקים שרשם לטובת הספקים), השאלה שנשאלת מה אדם יעשה במצב כזה אשר חייב עשרות מאות ולפעמים מיליוני שקלים ברגע אחד?


חובות שנוצרו בעקבות עסקה אחת לא נכונה


יש את החייב שבמשך חייו הקצרים קרי כבר בגיל 30 לערך ניסה להתחכך במחוזות בהם אינו מורגל, ובעסקה אחת שגויה ולא מחושבת פתאום מוצא את עצמו חייב כספים עצומים, ואין לו כל דרך או כיוון להחזיר את הכספים, ונכסיו אם יש לו, עומדים בסיכון רב, והמשך התנהלותו השוטפת והרגילה מול הבנקים ואחרים, מקבלת תפנית חדה של 360 מעלות נגדו, מה עושים?


יש סוגי חייבים שנכנסים לייאוש, ולאדישות כלל, היות ומגיעים הודעות מהוצאה לפועל מכל עבר, ובוחרים במהלך "שב ואל תעשה".


מה עושים כאשר מתנהלות מול החייב מספר תביעות חוב?


יש חייבים שמרוב בהילותם ומרב מספר התיקים שמתנהלים מולם וסך החובות, בוחרים בסוג הליך בהוצאה לפועל הנקרא "איחוד תיקים", לפעמים החייב משיג רגיעה זמנית אשר הינה מסוכנת מאוד בהמשך, לכן השאלה הנכונה היא מה עושים? למי פונים? ובאיזה דרך משפטית בוחרים?


ישנם עוד ועוד סוגי חייבים, והנייר יקצר מלהכיל רשימה זו, והשאלה העיקרית מה הפתרון?


ליבם של החייבים: בלבול וחוסר ודאות


ראשית בטרם ניגש לפתרון נבין קודם את מצבם של החייבים, מצבם הינו כאוס, מפח נפש, בלבול אי בהירות, והחייב אינו יודע מה לעשות ואיך לפעול. רוב הפעמים גם חייבים מתוחכמים נופלים עמוק יותר בניסיונם לצאת מהתסבוכת הראשונה.


הכוונה, התנהלות החייב אינה מיושבת כלל ורוויה בטעויות, ולפעמים טעויות שלא ניתנות לתיקון וחבל.


מהו הפתרון?


הדרך החשובה ביותר היא בניית היסודות בפתרון בעייתיות החובות, ולכן על החייב למצוא עורך דין שבא מהתחום ומתמקצע בכול בתחום החובות, וחשוב להבהיר בנדון, עורך דין שהוא טוב ויודע מה הוא עושה העלות בהתאם, ולכן לקחת עורך דין שלוקח סכום זעום לא תמיד בלשון המעטה היא הבחירה הנכונה, אלא לפעמים ההיפך הוא הנכון ומה שזול יקר יותר בהמשך ההליך, תיווכחו לדעת כי זהו המהלך הכי חכם שעשיתם עד כה מזה זמן רב.