תאונת דרכים

נפגעתם בתאונת דרכים ואינכם יודעים מה עליכם לעשות ??? נביא לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לקבלת הפיצוי המגיע לכם מחברת הביטוח המבטחת.

טיפ מס’ 1:

בררו את פרטיהם האישיים של הנהגים המעורבים בתאונה ובררו את זהות המבטחת בביטוח חובה ובביטוח צד ג’, מספר פוליסת הביטוח ומספרי הרכבים המעורבים בתאונה. במידה ואתם יכולים ובמידה והיו נוכחים במקום עדיי ראייה רצוי שתשמרו את פרטיהם אולי תצטרכו את עדותם בעתיד.

טיפ מס’ 2:

במידה והתאונה היא תאונה עם נפגעים, אזי רצוי להזמין משטרה למקום התאונה וכן לקבל אישור בדבר קרות מקרה התאונה וזאת בכדי לא לשאת בעלויות הטיפולים הרפואיים הניתנים לכם בעקבות התאונה, עם האישור בדבר קרות התאונה גשו למוסד הרפואי שנתן לכם טיפול והציגו אותו בפניו. כמו כן חשוב לשמור על האישור לשם הגשת התביעה לחברת הביטוח בהמשך.

במידה ולא פוניתם על ידי גורם כלשהו לבית החולים, רצוי לעשות זאת בהזדמנות הראשונה, על מנת לוודא שלא נגרמו לכם נזקים שאינם גלויים לעין. בהגעתכם לבית החולים, ציינו, כי הגעתם בעקבות תאונת דרכים.

לאחר קבלת הטיפול בבית החולים חשוב להמשיך ולקבל המשך טיפולים על ידי קופת החולים וכן על ידי מומחים רפואיים במידת הצורך. הקפידו להעלות בפני הרופאים המטפלים את כל המגבלות מהן הינכם סובלים עקב תאונת הדרכים.

גם אם אתם נדרשים לקבל טיפול רפואי שאינו כלול בסל הבריאות חשוב לבצע את אותו טיפול וגם בגין טיפול זה תפצה חברת הביטוח, יתרה מכך חשוב לפנות לחברת הביטוח מייד ועוד בטרם קבלת הטיפול ולקבל התחייבות מהם למימון הטיפול הנדרש.

חשוב ביותר לדרוש לקבל לידכם את כל החומר הרפואי על הטיפולים שקיבלתם ולהביא את החומר לעו"ד המטפל בתביעתכם לשם מימוש זכויותיכם.

טיפ מס’ 3:

חשוב להקפיד לאסוף ולשמור את כל התיעוד והקבלות בגין ההוצאות בהן נשאתם בעקבות תאונת הדרכים, כגון נסיעות, קניית ציוד, קבלת טיפולים, קבלת סיוע וכדו’, דבר זה יסייע לכם בעתיד להוכיח כי נגרמו לכם הוצאות ולתבוע את השבתם מחברת הביטוח.

טיפ מס’ 4:

במידה וחוקר מטעם חברת הביטוח ינסה ליצור עמך ו/או עם מי מבני משפחתך קשר ו/או לקבל מסמכים וכיוצ"ב, יש להפנותו לקבלת המבוקש לעו"ד המטפל בעניינכם אין לחתום על מסמכים עבור החוקר ו/או להציג מסמכים כלשהם לחוקר - כל מקרה של שאלה בעניין, יש ליצור קשר עם עורך דינכם. לתשומת לב – בהחלט ייתכן, כי פעולותיך יצולמו ו/או יוקלטו על ידי החוקר, באופן גלוי או סמוי.

טיפ מס’ 5:

לעיתים קרובות פונות חברות הביטוח לנפגע ומציעות לו הצעות מפתות לסיום התביעה בפיצוי מוסכם. עם הסכמתכם תשלח אליכם חברת הביטוח טופס "כתב קבלה ושחרור" שעליו תתבקשו לחתום. לעיתים קרובות נכשלים מבוטחים וחותמים על מסמך זה ורק לאחר מעשה וכאשר מצבם הבריאותי מתדרדר מבינים הם שחתמו לחברת הביטוח על ויתור בגין כל תביעה עתידית ובזה הם יכולים להפסיד כסף רב המגיע להם בדין. לכן מומלץ להיוועץ בעו"ד בטרם חתימה על הסכמה שכזו.

טיפ מס’ 6:

פנו לקבלת ייעוץ משפטי ע"י עורך דין המתמצא בתאונות דרכים סמוך ככל הניתן לאחר התאונה.

אמנם הטיפול המשפטי והגשת התביעה לקבלת הפיצוי המגיע לכם בעקבות התאונה מתחיל אך ורק עם התגבשות הנזק ואיסוף מלוא המסמכים המפורטים מעלה, אך חשוב לקבל ייעוץ, הדרכה וליווי משפטי צמוד עוד קודם לכן על ידי עורך דין מכיוון שהטיפול המשפטי ראוי שיתחיל יחד עם הטיפול הרפואי ובכך יהיה ניתן למקסם את התוצאה הרצויה למבוטח.


עודכן ב: 25/07/2013