כיסוי ביטוחי לנפגע תאונות דרכים למרות ההחרגה בפוליסת ביטוח החובה של הרכב הפוגע – גיל הנהג.

 

נפגע תאונת דרכים אמור לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב הפוגע בתאונת דרכים.נשאלת השאלה האם קיימת אחריות לחברה המבטחת כאשר הנהג ברכב הינו נהג צעיר שהפוליסה אינה מכסה.

 

כעיקרון ניתן לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב בפוליסת ביטוח חובה למרות שהנהג הוא מתחת לגיל הנקוב בפוליסה.טענת חברת הביטוח להעדר כיסוי ביטוחי בקשר עם פגיעת הגוף שלך הנפגע דינה להדחות.בתי המשפט דחו בעבר טענות אלו של חברת הביטוח כאשר דובר בפוליסת ביטוח חובה והוגשו תביעות בקשר לנזקי גוף מטעם צדדי ג' ,אגב תאונות דרכים.

 

בכל הקשור עם נזקי גוף של צדדי ג' הרחיקו בתי המשפט וקבעו "כי גם אם התנית הגיל בפוליסת ביטוח חובה הנה תנאיה ברורה וחד-משמעית אין לתניה זו כל תוקף, לפחות לא ביחס לצדדים שלישיים, נוכח סעיף 15 לפקודת ביטוח רכב מנוע.סעיף 15 לפקודת ביטוח רכב מנועי קובע שלהגבלות ביחס לגיל הנוהגים ברכב אין תוקף כלפי צד שלישי (נפגע תאונת דרכים)אפילו אם בעל הפוליסה מסר לחברת הביטוח מידע כוזב בכוונת מירמה".

 

כלומר אין תוקף לסעיף בפוליסת ביטוח חובה לרכב,המגביל את תוקפה לנהגים רק מעל גיל מסוים בכל הקשור לנזקי גוף של צדדים שלישים אגב תאונת דרכים. חברת הביטוח חויבה לפצות נפגע תאונת הדרכים מרכב בו נהג נהג צעיר למרות ההתניה שבפוליסת החובה.

 

רוזנבלט ושות' משרד עורכי דין.