בעניין:

 

עו"ד אברהם רביבו

 

ע"י ב"כ עו"ד בעצמו מבקש

 

 

נ ג ד

 

 

עריית אופקים

 

 

ע"י ב"כ עו"ד שמואל פז משיב

 

 

 

 

החלטה

 

 

בפני בקשה למחיקת התביעה על הסף.
 

 

התובע הגיש תביעה כנגד הנתבעת בעילה של הלנת גימלתו.
 

 

הנתבעת מבקשת כי כתב התביעה כנגדה ימחק היות ואינו מפורט דיו, אינו מגלה עילה והינו טרדני וקנטרני.
 

 

התובע הגיש תגובתו בה הוא טוען, בין היתר, כי הבקשה היא בקשת סרק.
 

 

לאחר עיון בכתב התביעה, אכן לא פירט התובע בגוף תביעתו באלה חודשים הולן שכרו, וכמה זמן בכל פעם. הלכה פסוקה היא כי על התובע לכמת ולפרט את תביעתו:
 

 

"כאשר תובע לא עשה כל שביכולתו לפרט את העובדות הדרושות לקיומה של עילת תביעה ולכמת תביעה לסכום כסף, דין התביעה להימחק. כאשר נראה לאדם שפלוני חייב לו חוב, חייב הוא לברר את העניין ולאסוף ראיותיו בטרם יפנה לבית הדין...אומרים לו לתובע: קודם שתגיש תביעתך עשה ככל יכולתך לבסס תביעתך על נתונים וחשבונות, ואל תטיל על בית הדין, או בעל הדין השני, את מלאכתך." (דב"ע נב/217-3 אגודה ארצית של מנהלים ומורשי חתימה – הבנק הבינ"ל הראשון בע"מ, פד"ע כז 3).

 

 

טענת התובע כי לא מסר פרטים אלו כיון שלא קיבל מהנתבעת פירוט מועדי תשלום גמלה, כפי שביקש, אינה יכולה להישמע, כיון שמדובר בפרטים אותם יכול להשיג ממקורותיו.
 

 

מחיקת תובענה או דחייתה על הסף הן בגדר אמצעים הננקטים בלית ברירה, בית הדין הארצי פסק כי בבתי הדין לעבודה, מחיקה על הסף אינה דרך המלך ועדיף בירור התובענה לגופו של עניין (דב"ע מד/129-3 פרחיה אשר – מדינת ישראל, פד"ע טז 375).
 

 

אשר על כן הבקשה למחיקת התביעה על הסף נדחית, ועל התובע להגיש כתב תביעה מתוקן עד ליום 18.9.05 , שיכלול כימות מפורט ומלא של תביעתו וימציא עותק במישרין לב"כ הנתבעת שתמציא כתב הגנה תוך 30 יום מקבלת כתב התביעה המתוקן.
 

 

לא יוגש כתב תביעה מתוקן עד למועד 18.9.05, תימחק התביעה.
 

 


עודכן ב: 14/09/2010