במידה ונגרם לכם אוטם בשריר הלב בשל אירוע חריג בעבודה ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי להכרה באוטם שריר הלב כפגיעה בעבודה.

 

כדי שהתקף לב יוכר כתאונת עבודה יש להוכיח הן קיומו של אירוע חריג או מאמץ מיוחד בעבודה והן קיומו של קשר סיבתי בין אותו אירוע חריג להתקף לב.

 

 

לגבי התנאי הראשון - יש להוכיח קיומו של אירוע חריץ או מאמץ חריג בעבודה להבדיל למשל מלחץ מתמשך. כך למשל ויכוח סוער בענייני עבודה, הודעת פיטורין, העלבת עובד או שיחה קשה שגרמה ללחץ רב לעובד, איומים, מאמץ פיזי חריג בזמן העבודה ועוד.

 

 

במידה והוכח קיומו של אירוע חריג עדיין יש להראות כי קיים קשר סיבתי בין אותו אירוע חריג והתקף הלב וכי השפעת אותו אירוע על קרות התקף הלב במועד שבו התרחש פחותה בהרבה מגורמים אחרים. לפרק הזמן שחלף מהתרחשות אותו אירוע בעבודה ועד הופעת התקף הלב ישנה השפעה גדולה מאוד לעניין קביעת הקשר הסיבתי והכרה באירוע לב כתאונת עבודה.

 

 

קיימת חשיבות רבה לניסוח אופן קרות האירוע בהגשת התביעה לביטוח לאומי, כאשר פעמים רבות המוסד לביטוח לאומי דוחה את התביעות בטענה שלא הוכח קיומו של אירוע חריג בעבודה או כי אין קשר בין האירוע והתקף הלב וכו'.

 

 

במידה וביטוח לאומי דחה את תביעתך להכרה בהתקף לב כתאונת עבודה יש להגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה. במקרים אלה מומלץ להתייעץ עם עורך דין.

 

 

במידה ובית הדין יקבע כי הוכח קיומו של אירוע חריג בעבודה, בד"כ ימונה מומחה מטעם בית הדין אשר יקבע האם מתקיים קשר סיבתי בין אותו אירוע חריג להתקף לב.

 

 

המלצות חשובות לעובדים שעברו התקף לב בגלל עבודתם:

 

 

1. ציין בהזדמנות הראשונה בפני הרופא המטפל מה גרם להתקף הלב ובדוק שדבריך תועדו.

 

 

2. יש לאסוף עדויות ולשמור את פרטי העדים, לרבות פניה למעביד (במקרים שרלוואנטי).

 


3. מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין בעל ניסיון בתביעות אלה מול הביטוח לאומי ותאונות עבודה.

 

 

למשרדנו ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונות עבודה מול ביטוח לאומי. משרדנו מלווה את הנפגעים לאורך כל ההליכים, החל ממילוי והגשת התביעה לביטוח לאומי, ייצוג בועדות רפואיות, ייצוג בבתי הדין לעבודה ועוד.