X מתגוררת בצפון גרושה עם 2 ילדים.היא התגרשה מבעלה לשעבר, לאחר 20 שנות נישואין. בעלה לשעבר היה מיוצג על ידי עו"ד ואילו X לא הייתה מיוצגת בתחילה ע"י עו"ד כלל.

 

בהסכם הגירושין (ששונה מאוחר יותר) נקבע כי הבעל ישלם 4000 ₪ מזונות לשני ילדיהם הקטינים. מאחר ו- X לא הייתה מיוצגת הסכימה בתמימותה להיפגש מדי פעם עם עו"ד שייצגה את בעלה לשעבר בעניין הגירושין. מאחר וחששה מבעלה לשעבר שהוא מסתיר ממנה כוונותיו ואולי אינו מעוניין לשלם דבר מעבר למזונות, לא חתמה על החוזה.

 

יודגש כי את החוזה כתבה עוה"ד שייצגה את בעלה לשעבר במעמד צד אחד בלבד ומדי פעם קראה וזימנה אותה לחתום על החוזה.

לאחר שנודע לבעלה לשעבר כי X איננה מעוניינת לחתום על החוזה, הוא הפסיק כליל את תשלומי המזונות.

 

X נשארה לבדה עם שני ילדים ומשכורת מעבודתה כקופאית בסך 3000 ₪ בחודש. כמו כן רבצה עליה משכנתא בסך 1700 ₪ בחודש.

לאחר מס' חודשים נשארה ללא כסף וללא יכולת לרכוש מזון בסיסי לה ולילדיה.

 

X הננה בארץ לבד וללא משפחה ו/או עזרה ממקור כלשהו. האשראי הבנקאי לא כוסה והיא נשארה ביתרה שלילית בחשבון הבנק.

במצב עניינים זה הגיעה X למעמד חתימת הסכם הגירושין השני.

 

בטרם החתימה פנתה X ללשכה לסיוע המשפטי ושם הודיע לה עו"ד נציג הלשכה כי לא כדאי לי לחתום על הסכם זה (הסכם הגירושין השני). ואולם, מאחר והייתה במצוקה ובלחץ נורא כשברקע אופף אותה משבר כלכלי ונפשי עמוק, כל זאת כתוצאה מהלחץ שגרם לה הבעל לשעבר, - החליטה לחתום על ההסכם למרות ההתלבטות שליוותה אותה באותו מעמד.

 

ל-X אין ספק כי בעלה לשעבר ביקש להשאירה חסרת כל ולהשאיר לעצמו כמה שיותר נכסים בדמות מזומנים וכסף שהרוויח מעבודתו כרופא במהלך חייהם המשותפים מבלי שתזכה לחלק לגיטימי מהם.

 

מתחת למעטה של דמות מכובדת התגלה בעלה לשעבר כאדם נקמני ששואף להרע לה. הבעל החליט בשלב מסויים שהוא משלם מזונות בצורה "מוגזמת" לפיכך החליט כי לא ישלם לה כלל מזונות לתקופה מסויימת.X נאלצה לשלם ממשכורתי הדלה את שאר ההוצאות: לימודים לבנה הקטין, משכנתא, מזון וכיוצ"ב.

 

המצב החמיר והחריף.

 

יש להעיר כי לבעלה לשעבר אמצעים כלכליים רבים ולכן יכול היה לשכור שירותיו של עו"ד. כמו כן חזותו ומקצועו עלולים להטעות כל אדם מן היישוב, בהיותו רופא בכיר מכובד ומרשים כביכול. לעומת זאת X דלת אמצעים ואין ביכולתה להילחם בפעולותיו הבזויות שנבעו ככל הנראה גם מיצר נקמה מצידו.

 

הפרשה המתוארת במאמר זה מגוללת תהליכים שונים שתקצר היריעה מלהרחיב עליה ושהתרחשו במהלך השנים מאז הגירושין המצביעים על נישול ועושק מצד בעלה לשעבר.

 

זאת ועוד, אי ידיעתה את החוק ובורותה בנושא איזון המשאבים והילכת השיתוף בדבר מזונות וחלוקת רכוש בין בני זוג (רק כיום הננה מודעת לחוק זה), מבקשת X לבדוק אפשרות של ביטול ו/או חידוש החוזה הקיים ואשר נחתם בינה לבין בעלה לשעבר.

 

ברצונה לערוך חוזה חדש או מחודש שבו תוכל לאזן את המשאבים ולחלקם בצורה הולמת וראויה, צודקת ואמיתית. משמע: חצי בחצי.

יש להדגיש כי עד לגירושין, חיו יחדיו 20 שנים, בהם טיפלה X במסירות בילדיהם כאשר במקביל למד הבעל את מקצוע הרפואה ורכש השכלה רפואית שהביאה לו הכנסה ניכבדה ואיפשרה לו לצבור ממון רב כרופא בכיר בבי"ח ובקליניקה פרטית משלו.

 

כיום לאחר "שנפקחו עינייה" היא לומדת על ההון הרב שברשותו (ושאותו צבר בין השאר על חשבון הנישואים שלנו), הן מתוך עצם העיסוק במקצוע הרפואה והן מפעולות שערך בזמן הנישואין ולאחריהם.

 

בעקבות השקעתה רבת השנים בלימודיי הרפואה של בעלה לשעבר, הרי X משוכנעת וחשה בהן צדק כי מגיע לה לפחות מחצית מרכושו והונו של בעלה.

X מבקשת מביהמ"ש הנכבד שיפסוק החלטה הגיונית ראויה וצודקת לאור תיאור הדברים שהעלתה בכתב תביעתה.

 

כל זאת למרות הקושי הגדול בביטול חוזה בכלל וחוזה נישואין בפרט...


עודכן ב: 22/10/2010