אז קיבלת מכתב התראה הדורש ממך אלפי שקלים בגין תשלום לארגון עובדים, כגון התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל וכד', כאשר מעולם לא פנית לא ומעולם לא ביקשת להיות חבר בארגון זה.

 

תתעלם? עדיף שלא!

 

אם הנך מעביד המעסיק עובדים וחל עליך הסכם קיבוצי או צו הרחבה, אזי לכאורה חובה עליך לשלם לארגון עובדים שהוא צד להסכם הקיבוצי, דמי טיפול ארגוני.

 

תקנות הסכמים קיבוציים (תשלום דמי טיפול ארגוני – מקצועי לארגון המעבידים), התשל"ז 1977, מפרטות את החובה של מעביד לשאת בתשלום דמי טיפול לארגון מעבידים, התקנות קובעות אף את סכום התשלום שעל המעביד לשלם בכל שנה.

 

אז מה ניתן לעשות?

 

קיימים מספר מקרים בהם לא חל צו ההרחבה או ההסכם הקיבוצי אינם חל על אותו מעביד ובמקרה כזה אין תחולה לתקנות ולפיכך המעביד יכול ויהיה פטור מתשלום דמי טיפול ארגוני.

 

כמו כן ככל והמעביד כבר שילם לארגון אחר אשר הינו צד להסכם הקיבוצי, הרי שיהיה פטור מתשלום נוסף לארגון מעבידים אחר.


בנוסף לכך ניתן להפחית את התשלום באמצעות הצגת השכר ששולם לעובד, כאשר יש להפחית משכר העובדים הכולל את שכר המנכ"ל ו/או הבעלים, בחלק מן המקרים קיימת אפשרות להפחית גם את שכר החשב ושכר מנהל כ"א.


בתקנות נקבע פטור מתשלום לחלק מהמעבידים – אשר ייתכן ועסקך עומד בתנאים אלו.


בכל מקרה אין להתעלם מהתראה ויש לבחון הנושא בהקדם, שכן תקנות קובעות גם סנקציות של תשלומי ריבית פיגורים למעביד שאינו משלם.


לסיכום - ניתן לומר כי גם אם חלים עליך כמעביד הוראות התקנות הרי שניתן להפחית משמעותית את התשלום ולכן יש לפעול בנושא ולא להזניח זאת.


עודכן ב: 02/01/2015