לפי מה שגיא תיאר העסק היה מצליח מאד ומאחר שרצה להתרחב, היה זקוק להלוואה שלטענתו יחזיר תוך פרק זמן קצר. הכלה הטריה לא חשדה שבעלה משקר לה ובלי לבדוק האם העסק באמת משגשג, חתמה לו על כל מה שביקש.

 

הבעל זייף את חתימתה של האישה והשתמש בהמחאות שלה ללא רשות


מסתבר שבפועל העסק היה בחובות והנושים לא איחרו להגיע. אחרי שלא הצליחו לגבות את מה שהגיע להם מגיא, הם פנו לאיילה.
איילה עבדה מאד קשה וקיוותה שתצליח להסדיר את חובותיו של גיא. היא ניסתה בכל כוחה למנוע נקיטת הליכים כנגדה. בינתיים היחסים בין השניים עלו על שרטון והיא החליטה להתגרש, אחרי שגילתה ששיקר לה לאורך כל הדרך ורימה אותה. בהמשך איילה אף גילתה כי גיא זייף את חתימתה ועשה שימוש בשיקים שלה עוד בטרם נישאו.

 

הזוג התגרש, איילה נכנסה לדיכאון עמוק כי כל החלומות שלה התנפצו והיא חשה לבדה לגמרי.


חברת ילדות של איילה שעזבה את הארץ לפני המון שנים, שמעה על המצב הקשה של איילה ורכשה לה כרטיס טיסה כמתנת יומולדת, כדי שתוכל לבקר אותה בארה”ב.


אחרי דילמות קשות, החליטה איילה לנסוע וכשהגיע הביקור לסיומו, היא החליטה שלא לחזור ארצה כי לא הייתה יכולה להתמודד עם החובות והמצב הקשה שבו סיבך אותה גיא, האדם שאותו אהבה ובו האמינה.


חלפו 18 שנים, במהלכן בנתה איילה בית בארה”ב, הקימה משפחה ומעולם לא ביקרה בארץ כי ידעה שרובצים עליה חובות כבדים ולנוכח ההצמדות והריביות מרקיעות השחקים.


לאיילה היה קשה כי נמנע ממנה לבקר את משפחתה, את חבריה ואת המדינה שבה נולדה וגדלה. איילה הפסידה המון אירועים שמחים ועצובים, שלא יכלה להגיע אליהם עקב המצב.


יום אחד, איילה קיבלה מאחיה הזמנה לחתונת האחיין והחליטה שהיא לא מוכנה יותר להפסיד אף אירוע חשוב ושבכוונתה לחזור לארץ. על כן, איילה החליטה לשים סוף לכל הסבל ולעשות כל מה שניתן כדי להסדיר את החובות.

 

התיקים בהוצאה לפועל הסתכמו בסך של שמונה מיליון שקלים


איילה פנתה אלי וביקשה כי אטפל בכל תיקי ההוצאה לפועל המתנהלים נגדה, אשר כפי שהתברר הגיעו לידי שמונה מיליון שקלים.
אז מה עושים שאלה איילה? “אני לא רוצה לערב את משפחתי, אני רוצה לנסות להסדיר את הבלגן שלי בלי לערב אף אחד. אני רוצה להגיע לחתונת האחיין בלי שירחמו עלי, אני רוצה להפסיק עם הגיבנת שרודפת אותי, אני רוצה לגמור עם החובות! מה עושים? איך אבחר עוה”ד שיטפל בענייני? כזה שאוכל לסמוך עליו? (בכל זאת לא נפגשים פנים מול פנים כי הכל בשיחת טלפון או בהתכתבויות) איך אהיה בטוחה ששוב לא יעבדו עלי כמו שכבר קרה לפני 18 שנים?”


להלן התשובה שנתתי לאיילה, בדומה לתשובה שהשבתי לתושבי חו”ל רבים שפנו אלי.


מניסיון של שנים בהסדרת חובות לתושבי חו”ל, במרבית המקרים אנשים לא מעניינים לערב את המשפחה או המכרים מסיבות השמורות עימם ולכן רצוי שאותם אנשים שמחליטים לפנות לעורך דין אשר ייצג אותם בעניינם, יהיו ערניים לכמה דברים בעת ההתקשרות:
• לא כדאי להסתמך על הבטחות לא מציאותיות ועל מספרים מדויקים בטרם ניהול מו”מ. מומלץ לשאול שאלות קשות ולנסות להבין את המענה שניתן ואם משהו לא מובן, לשאול שוב ושוב ולא להתבייש עד שמבינים עד הסוף את הפתרון המוצע.


• חשוב לזכור שלא ניתן להבטיח דבר לפני שמתחילים לעבוד, לפני שהתחיל מו”מ, לפני שנערך הסכם שעליו חתמו שני הצדדים.


ההבטחה היחידה צריכה להיות שעורך הדין בו בחרתם לטיפול בעניינכם, יעשה את המקסימום כדי למזער את הנזקים באמצעות ניהול מו”מ מקצועי וענייני ובכפוף להסדר שמקובל על שני הצדדים. יש לשים לב שייערך הסכם שיגן על הלקוח, כך שלאחר הסדרת החובות, התיקים כנגד הלקוח יסגרו, כל ההליכים יתבטלו ולעולם לא יפתחו בשנית.

 

• חשוב שעוה”ד אשר יטפל בעניינכם, יבצע מולכם תיאום ציפיות ויסביר לכם שיש כמה דרכים להסדיר חובות לתושבי חו”ל. בהמשך, אחרי שילמד את המקרה הפרטני, על עורך הדין להסביר ללקוח אילו אפשרויות עומדות בפניו ולייעץ לו איזו דרך עדיפה. חשוב לזכור כי ההחלטה הסופית היא תמיד אך ורק בידי הלקוח.

 

לסיכום:
זכרו לא לאבד תקווה, כי למרות הקשיים והמורכבות בדרך, בעזרת טיפול נכון אפשר להצליח לסיים עם החובות ולהגיע לארץ הקודש.
אנו רואים שליחות בהסדרת חובות לתושבי חו”ל שחפצים לחזור הביתה אחרי שהיו שנים רבות בגלות.


אחד הרגעים הכי יפים במשרדנו הוא כאשר הלקוח מגיע למשרד ישר משדה התעופה כדי להודות ולתת חיבוק.


בעניינה של איילה זכינו בהצלחה מסחררת כאשר החובות שהסתכמו בהתחלה בשמונה מיליון שקלים, הפכו ל-220,000 (מאתיים ועשרים אלף שקלים).

 

ניתן ליצור קשר עם משרדנו במידה ויש עוד שאלות בנושא.