בעל דירת קרקע בבניין משותף בטירת הכרמל, הגיש תביעה לפיצויים, נגד שכנו המתגורר בקומה השלישית, בטענה כי השכן ובני משפחתו הפכו את גינתו הפרטית לאתר פסולת, והשליכו חפצים כבדים שגרמו נזקים לגינה ולתריסי הבית. בית משפט השלום בחיפה קיבל בשבוע שעבר (יום ב') את התביעה, ופסק לטובת התובע סך של 8,000 שקלים.

 

לטענת התובע, שהינו נכה צה"ל בשיעור של 100%, השכנים מקומה שלישית נוהגים להשליך באופן קבוע ממרפסת ביתם לתוך גינתו פסולת וחפצים מסוכנים וכבדי משקל. בין היתר הם זרקו: מוטות ברזל, מתלה כביסה, שולחן גיהוץ, בדלי סיגריות, וכדומה. התובע הציג תמונות שצולמו בגינתו בה נראה כי השטח הפרטי מלא בפסולת של אריזות ריקות, בקבוקים ריקים, קופסאות סיגריות ריקות, קרטונים וצעצועים ישנים.

 

עוד טען כי בנו הצעיר של השכן שבר שלוש פעמים את תריס חדר השינה, ואף הכניס עגבניות רקובות לתוך השלבים השבורים. וציין כי אשתו של השכן משליכה ממרפסת ביתה בכל פעם שהיא מנקה את הבית, את מי השטיפה המזוהמים עם הסבון והאקונומיקה.

 

בעקבות מחדלי השכן ובני משפחתו, גדר הגינה נשברה, חומרי הניקוי ובדלי הסיגריות שרפו את הדשא שאינו צומח יותר, ונגרמו נזקים לריצוף הגינה ולתריסי הבית. לפיכך דרש פיצויים על סך של 60,000 שקלים.

 

מדובר בשכן מבוגר וממורמר שמאיים על ילדים קטנים

 

מנגד טען הנתבע כי מדובר בתביעה קנטרנית וטורדנית של אדם מבוגר ונכה, שאינו סובל ילדים, ומנסה להטיל את יגונו על שכניו. הנתבע סיפר כי מאז שעבר התובע להתגורר בדירת הקרקע בבניין, לפני כארבע שנים, משפחתו החלה לעבור מסכת ייסורים.

 

לדבריו התובע הממורמר יושב מרבית היום ברכבו, ומתצפת מהחניה על העוברים ושבים, לרבות על הילדים בשכונה ובפרט על בנו. התובע איים על בנו מספר פעמים ואף ניסה לדרוס אותו, ועל כך הוגשה תלונה במשטרה.

 

הנתבע הכחיש את המיוחס לו וטען שמעולם לא השליך חפצים לגינה, לא שבר תריסים, ולא הכניס עגבניות. הוא הודה כי הוא מעשן סיגריות, אך לפי הבדלים המופיעים בצילומים, נראה כי מדובר בסוג אחר, ולטענתו השכן מקומה שנייה, הוא זה שזרק לגינה סיגריות, מאחר וגם הוא מעשן.

 

הנתבע ציין כי בפעם היחידה בה נפלו שני מזרנים וכריות לשטח הפרטי של התובע, בשל מזג אוויר סוער, הנתבע התנצל ומיד פינה אותם. לטענתו התמונות של הנזקים שהציג מבוימות או ערוכות.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, השתכנע השופט כי גרסתו של התובע עקבית ואמינה, והעדיף את עדותו על פני עדות הנתבע. השופט ציין כי החיים בבית משותף אמורים להיות בנויים על כבוד הדדי בין הדיירים, והשלכת פסולת לגינת השכן מהווה התנהגות בזויה ומהווה מטרד ליחיד.

 

יש לך שאלה?

פורום בתים משותפים | תביעות למפקחת
פורום סכסוכי שכנים

 

בנסיבות אלה קיבל בית המשפט את התביעה לפיצויים וקבע כי הנתבע יפצה את שכנו בסך של 8,000 שקלים, בנוסף חייב אותו בהוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך של 2,500 שקלים.

 

תא"מ 40446-03-13