התובעים ביקשו לחגוג לבנם בר מצווה במלון בטבריה, ולשם כך שוחחו עם נציגה מטעם המלון, אשר אמרה להם כי מועד האירוע משוריין עבורם. אולם כשבועיים לפני התאריך המיועד, התברר לתובעים כי המלון הוזמן לאירוע אחר, ועקב כך נאלצו להעביר את הבר מצווה למקום חדש. בית משפט לתביעות קטנות בטבריה קבע לאחרונה כי המלון הפר את ההסכם שנכרת בעל פה, וחייב אותו לפצות את התובעים בסך של 6,750 שקלים בגין עגמת נפש.

 

בחודש נובמבר 2014, נכרת הסכם בעל פה בין התובעים להנהלת מלון בטבריה, שלפיו יחגגו במלון את בר המצווה של בנם, בסוף חודש ינואר 2015. התובעים הציעו לשלם מקדמה, אך נאמר להם על ידי נציגה של המלון כי התאריך משוריין, וכשבועיים לפני האירוע עליהם ליצור קשר עם ההנהלה ואז ישלמו עבור האירוע כולו.

 

באמצע חודש ינואר, יצרו התובעים קשר עם נציגת המלון, אך אז התברר כי ההסכם נמוג כשלג דאשתקד, וכי הנהלת המלון החליטה לבטלו באופן חד צדדי, בשל קיומו של אירוע אחר שנקבע במועד מאוחר יותר. עקב כך נאלצו התובעים לתקן את ההזמנות שנשלחו לאורחים, ופנו למקום אחר שעלה להם יותר.

 

הנציגה מסרה שהמועד סגור וקבוע והם יכולים להיות שקטים

 

התובע טען כי התקיימו שתי פגישות עם הנציגה, הראשונה בחודש אוקטובר, שלאחריה נשלחה אליו הצעת מחיר, והשנייה לאחר כחודש, שבה נכחו גם ההורים של אשתו. התובע ציין כי היה חשוב להם לקיים את הבר מצווה במקום שבו יש פלזמה, מרפסת ונוף, ובתום הסיור, הציע לשלם מקדמה, אך הנציגה אמרה שאין צורך, ושהם יכולים ללכת ולהיות שקטים והמועד סגור וקבוע, אולם כאשר התקשר כשבועיים לפני האירוע, כפי שביקשה הנציגה נאמר לו כי מתוכנן אירוע אחר במקום הספציפי שהוא ביקש.

 

הנהלת המלון טענה כי התובעים שוחחו עם מנהלת המסעדה של המלון, והיא השיבה לשאלותיהם באדיבות. בתום השיחה ביקשו לקבל הצעת מחיר, אשר נשלחה אליהם במייל עוד באותו היום, אך מאחר שלא התקבל כל מענה להצעה, והתובעים לא יצרו עמה קשר, היה ברור מאליו שלא נחתם כל הסכם בין הצדדים.

 

מכיוון שלא נכרת חוזה בכתב או בעל פה, ולא שולמה מקדמה, התובעים אינם רשאים לטעון כי שוריין מועד, ובמהלך תקופה זו נקבע באותו מועד אירוע אחר. יחד עם זאת, המלון הציע לתובעים, להעמיד לרשותם חלק נפרד במסעדה לצורך קיום בר המצווה של בנם, במקביל לאירוע הנוסף, אך הם סרבו להצעה זו.

 

יש לך שאלה?

פורום דיני חוזים / הסכמים
פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, העדיף בית המשפט את עדותם של התובעים, והשתכנע כי הנציגה אמרה להם כי העניין סגור, והמועד משוריין ללא צורך בתשלום מקדמה. לפיכך קבע כי בין הצדדים נכרת הסכם, שלפיו התחייבה הנהלת המלון לארח את בר המצווה של התובעים בסוף חודש ינואר 2015.

 

בנסיבות אלה, קיבל בית המשפט את התביעה וקבע כי התובעים זכאים לפיצוי בגין נזק לא ממוני בשל הפרת ההסכם בסך של 6,750 שקלים, בתוספת הוצאות משפט בסך של 1,000 שקלים.

 

ת"ק 1890-07-15