בגיל 30 נפצע התובע במהלך עבודתו כשליח פיצה בעסק המשפחתי כאשר רכב פגע בקטנוע שרכב עליו, הוא הובהל לבית חולים ונותח בהרדמה כללית. הביטוח הלאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה, והוא קיבל סך של כ-54 אלף שקלים כנפגע עבודה. ביום ו' קבע בית משפט השלום ברמלה כי חברת הביטוח "הפול" שביטחה את הקטנוע תשלם לו פיצויים בסך של כ-204 אלף שקלים, בתוספת שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט בסכום של כ-31 אלף שקלים.


אמבולנס פינה את השליח ממקום התאונה והוא אושפז במשך שלושה ימים בבית החולים, שם עבר ניתוח בהרדמה כללית ורגלו גובסה עקב שבר בקרסול. נכות רפואית צמיתה בשיעור 19% נקבעה לו על ידי הוועדה הרפואית בביטוח לאומי, עקב הגבלה ניכרת בתנועת הקרסול וצלקות כואבות ולא אסתטיות. הוא טען כי אחרי התאונה סבל גם מהתדרדרות דרסטית במצבו הנפשי, אך הביטוח הלאומי דחה טענות אלו וקבע שלא נותרה לו נכות נפשית. בהתאם לקביעת הביטוח הלאומי, גם בהליך זה של תביעתו כנגד חברת הביטוח נקבע כי שיעור נכותו הרפואית עומד על 19%.


בית המשפט: הפציעה בקרסול מנעה מהשליח לשוב לעבודתו, וסביר להניח שהקשתה עליו למצוא עבודה חדשה


שיעור הנכות התפקודית נקבע על 10%, לאחר שהשופטת התרשמה כי לפני התאונה עבד התובע רק בעבודות הכרוכות במאמץ פיזי, כגון מרכיב מטבחים ובעל חנות בגדים, ויש להניח כי הנכות שנותרה בקרסולו תפגע בתפקודו בעתיד. התובע עצמו העיד כי הוא עדיין צולע וסובל מכאבים ואינו מסוגל למאמץ פיזי, כך שיכולתו לפרנס את משפחתו נפגעה.


מחלוקת גדולה הייתה בין הצדדים לגבי גובה משכורתו לפני התאונה. התובע טען כי הרוויח לפחות 12 אלף שקלים משום שרוב הכנסתו הגיעה מטיפים שקיבל כשליח פיצה, ואילו הנתבעת לא הסכימה כלל וכלל עם נתונים אלו. לטענתה הוא לא סיים בגרות מלאה, עבד רק בעבודות מזדמנות ולא שמר על רציפות בשום מקום במשך שנה. לכן העמידה את שכרו החודשי לפני התאונה על 3,600 שקלים לכל היותר.


לאחר ששקלה את הנתונים החליטה השופטת להעמיד את שכרו בהתאם לממוצע של משכורתו בשלושת החודשים שקדמו לתאונה, בהיעדר הוכחה או ראיה מה היה היקף עבודתו כשליח וכמה טיפים קיבל. על כן לצורך חישוב הפיצויים בגין הפסדי שכר, הועמד שכרו של התובע על 5,000 שקלים.


מאחר שמיקום הפגיעה בקרסולו לא אפשרה לו לשוב לעבודה אחרי התאונה, וכמו כן נקבע כי נכותו ודאי הקשתה עליו לשוב למעגל העבודה, פסקה לו השופטת פיצוי מלא עבור הפסדי שכר לעבר בסך של כ-67 אלף שקלים. לגבי הפסדי השכר הצפויים לו בעתיד, לאור שיעור נכותו והתרשמותה של השופטת מכך שהתובע מגייס את כל כוחותיו כדי לבסס עצמו כלכלית, נקבע סכום של כ-122 אלף שקלים.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונת אופנוע | אופניים חשמליים | קורקינט חשמלי
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים


ראשי נזק נוספים שבגינם זכאי התובע לפיצוי הם עזרה מהזולת שנאלץ לקבל בייחוד בזמן שרגלו הייתה בגבס, ההוצאות הרפואיות השונות שאינן מכוסות במלואן על ידי הביטוח הלאומי או קופת החולים, ניידות וכאב וסבל. בניכוי סכום הגמלה שקיבל מהביטוח הלאומי, נקבע סכום הפיצוי על סך של כ-204 אלף שקלים, ונוסף על כך יקבל התובע תשלום עבור הוצאות המשפט בסך של כ-31 אלף שקלים.


ת"א 2864-09-12