השקעות בנדל"ן נחשבות לאפיק השקעה בטוח ומניב, אולם ככל שמחירי הנדל"ן בישראל הולכים ומאמירים לגבהים חדשים, כך יותר ויותר אזרחים ישראלים מביעים עניין בביצוע השקעות מעבר לים, ומתעניינים בעיקר ברכישות נדל"ן באירופה ובארצות הברית.


יבשת אירופה ומדינותיה השונות מספקות שלל אפשרויות לרכישת נכסים לצורך השקעה, הן בשל הקרבה היחסית לישראל והן בשל האפשרות להשיג תשואה נאה ללא סיכונים משמעותיים. מדינות כגון הונגריה ובעיקר בודפשט, פולין, ספרד ובעיקר ברצלונה, גרמניה ובעיקר ברלין, הולנד, אירלנד, קרואטיה ועוד, נחשבות טובות להשקעות נדל"ן ואטרקטיביות למשקיעים מכל העולם, וביניהם גם למשקיעים ישראלים.


מה חשוב לדעת על השקעות בנכסים באירופה? כיצד בוחרים את הערים הנכונות? כמה תשואה ניתן לקבל? ומהם הסיכונים שעדיף להימנע מהם?


דירות להשקעה באירופה: מהם החסרונות והיתרונות?


מבחינת החסרונות, חשוב לזכור שמדובר בהשקעה במדינה אחרת. כלומר, עלולות להיות להשקעה השלכות מבחינת מיסוי הן במדינה הזרה והן בישראל, השלכות מבחינת העברת הנכס בירושה או מכירתו בעתיד, וכן צריך להסתפק בפיקוח על ההשקעה מרחוק.


לכן חשוב מאוד לבצע תכנון מוקדם להשקעה ולהתייעץ עם עורך דין ורואה חשבון אשר עוסקים בתחום ההשקעות באירופה. תכנון מס ותכנון כלכלי יסודיים יכולים לחסוך כסף רב, ולהביא לתשואה גבוהה יותר ולהשקעה בטוחה יותר.


היתרון המשמעותי ביותר מבחינת המשקיעים הוא שיעור הרווח הגבוה שניתן לקבל יחסית לסכום ההשקעה הנמוך. במרבית המקרים, מחירי הנדל"ן במרבית המדינות האירופיות נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי הנכסים בישראל.


כמו כן, ניתן לנצל את ההבדלים בדרך שבה רוכשים נכסים באירופה ובישראל, ולפזר את ההשקעות באירופה למספר נכסים ובכך להקטין את הסיכונים ולהעלות את שיעור התשואה, לקבל הטבות מס במדינה הזרה, לבחור אם להשקיע לטווח ארוך או ליהנות מהכנסות קבועות מדמי השכירות בנכס מניב, ואף לקבל הלוואות שונות מבנקים זרים באותה מדינה.


מהם היבטי המס ברכישת נכסים באירופה לצורך השקעה?


חשוב לתכנן את ההשקעה מראש, ולפזר אותה במספר נכסים כדי ליהנות מכספים שניתן למשוך בכל רגע נתון מבלי למכור את כלל ההשקעה. מסיבה זו חשוב גם לתכנן מראש את מועד מכירת הנכס ולחשב מהי עליית הערך הצפויה לשנים הבאות ומהם הרווחים הצפויים להתקבל מהשכרת הנכס.


נוסף על כך, כבר בשלבי התכנון המוקדמים חשוב להבין מהם היבטי המס הצפויים ולבצע תכנון מס לפני שרוכשים את הדירה, אשר יתחשב הן במיסוי הצפוי בישראל והן במיסוי הצפוי במדינה שבה תתבצע ההשקעה.


מדינות רבות באירופה מקיימות אמנות מס עם ישראל, אשר נועדו למנוע תשלום כפל מס בשתי המדינות, וחשוב לברר האם קיימת אמנת מס מתאימה עם המדינה שבה מעוניינים להשקיע, מכיוון שללא אמנת מס המיסוי יהיה כפול ויחול בשתי המדינות. כמו כן, חשוב להביא בחשבון שמדינות רבות באירופה מטילות מס ירושה, אשר יחול כאשר הנכס יועבר ליורשים בעתיד.

 

יש לך שאלה?

השקעות נדל"ן באירופה | נדלן בבודפשט


מלבד זאת חשוב להבין שכל אזרח ישראלי אשר משקיע בנכסים באירופה מחויב להגיש דוח שנתי לרשויות מס הכנסה, ובמסגרתו לדווח על מלוא ההכנסות והרווחים המתקבלים מהנכס. זאת למעט מקרים שבהם שווי הנכס באירופה אינו עולה על כ-500 אלף דולר, או כאשר מלוא הכנסותיו של בעל הנכס הן ממשכורת בישראל.