חייל שירה בעצמו בגלל שסירב לשמור בשבתות ובחגים יוכר כנכה צה"ל, כך קבע שופט בית משפט השלום בבאר-שבע, יעקב גנן. החייל, תושב באר-שבע, שובץ תחילה לשרת בבסיס צבאי סמוך לאילת. בשלב מסוים הוא איים בהתאבדות, אחרי שהתברר לו כי ייאלץ לבצע תורנויות שמירה. לאחר פגישה עם קצין בריאות הנפש, הוחלט שלא לפטור אותו משמירות. כמה שבועות לאחר מכן החייל הועבר לשרת בבסיס חיל הים באשדוד, ושם קיבל הבטחה מפורשת מהמפקדת שלו שהיא תעשה כל שביכולתה כדי למנוע ממנו לשמור בשבתות ובחגים, אלא שבפועל אולץ החייל לשמור במועדים אלה.

 

במהלך אחת השמירות, החייל ירה ברגלו באמצעות רובהו האישי, ונפצע באורח בינוני עד קשה 

 

בעקבות המקרה נשפט החייל בבית דין צבאי לשלושה חודשי עבודות שירות ושלושה חודשי מאסר על תנאי. לאחר מכן הוא נבדק על ידי פסיכיאטר, אשר קבע לו פרופיל 21, והמליץ לשחררו מצה"ל.

 

החייל, באמצעות עו"ד ברוך כהן, פנה לקצין התגמולים במשרד הביטחון וביקש הכרה כנכה צה"ל. לטענת החייל, הוא נאלץ לירות בעצמו מפני שהבטחת מפקדיו כי לא ישמור בחגים ובשבתות הופרה. קצין התגמולים דחה את תביעת החייל, בנימוק שהחבלה שאירעה לחייל לא היתה במסגרת תפקידו.


בלית ברירה, החליט החייל לערער על ההחלטה באמצעות פרקליטו בפני בית משפט השלום בבאר-שבע. לטענת החייל, מפקדיו ידעו על איומיו להתאבד אם יוצב לתורנות שמירה בשבתות ובחגים, ולמרות הסכנה שיפגע בעצמו לא נעשה דבר כדי למנוע ממנו להחזיק בנשק. השופט יעקב גנן אמנם מתח ביקורת נוקבת על התנהגותו, שאותה הגדיר כלא הולמת ומנוגדת לפקודות הצבא, אך החליט להכיר בו כנכה צה"ל. השופט קבע בפסק הדין כי יש קשר ישיר בין הפציעה ברגלו לבין שירותו הצבאי של החייל, וגם אם מעשיו מעוררים תרעומת וזעם, הרי שאין בכך לשלול ממנו את קבלת דמי נכותו.