ס' 5 לחוק לפיצוי נפגעי הקרנות נגד הגזזת מאפשר לנפגעים להגיש בקשות להחמרת מצב.

 

יש לכם שאלה?


פורום גזזת | פוליו


חשוב לדעת שניתן להגיש בקשה שכזו רק אם ההחמרה שחלה היא באחת מהמחלות הבאות בלבד: גידולי מוח שפירים וממאירים, גידולי עור סרטניים בלבד ,באזור הראש והצוואר , גידולים ממאירים באזור הראש והצוואר וסרטן הדם.


הבעיה היא שלוועדות הרפואיות הדנות בבקשה להחמרה יש סמכות לא רק להעלות את אחוזי הנכות הרפואית אלא גם לשנות ובעיקר לבטל אחוזי נכות שניתנו בעבר, אם אלו ניתנו שלא כדין.

 

החל משנת 2003 ניתנו פסקי דין בהם נקבע שאחוזי הנכות שנקבעו בעבר ע"י וועדות רפואיות עבור תופעה שנקראת "רדיודרמטיטיס" , ניתנו שלא כדין, מאחר שמחלת הרדיודרמטיטיס אינה אחת מהמחלות המוכרות המזכות בפיצוי עפ"י החוק.


לכן קבעו בתי המשפט שחובת הוועדה הרפואית שנתקלת בנפגע שקיבל אחוזי נכות שכאלו לבטל את אותם אחוזי נכות.


בפועל תובעים ונפגעי גזזת רבים מגישים בקשות להחמרת מצב , ללא ייצוג משפטי וללא יעוץ משפטי ומוצאים עצמם בעקבות דיון בוועדה הרפואית שדנה בבקשתם עם אחוזי נכות נמוכים יותר משהיו להם לפני מועד הגשת הבקשה .זאת מאחר שהוועדה הרפואית ביטלה להם עד ל-20% נכות שנפסקו להם בעבר עבור "רדיודרמטיטיס" , עוד בטרם קבעה להם אחוזי נכות חדשים בגין החמרת מצבם .


היו לא מעט מקרים שבהם נפגעים שקיבלו בעבר קצבאות חודשיות מצאו את עצמם לפתע ללא הקצבאות מאחר שאלו בוטלו בעקבות הורדת אחוזי הנכות. רבים מהנפגעים לא מבינים כיצד ולמרות ההחמרה שבמצבם אחוזי נכותם הורדו או לא השתנו והדבר מתסכל ביותר.
התוצאה הקשה היא שעל אף ההחמרה במצבם, מוצאים עצמם הנפגעים עם אחוזי נכות נמוכים יותר מבעבר.


לכן חשוב ומומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום, עוד לפני שמגישים בקשה להחמרת מצב כדי לוודא שלא יורדו אחוזי הנכות או תבוטל חלילה הקצבה החודשית כתוצאה מהבקשה .