כידוע, הגורם שקובע את גורלו של הענף וגם הסיווג שבו יוכל להירשם הקבלן הוא "רשם הקבלנים". רשם הקבלנים קובע זאת עבור הקבלן לאחר שהוא מתייעץ עם "הוועדה המייעצת" שמסייעת לו לקבל את ההחלטה בבקשה שהגיש הקבלן. החלטתו של רשם הקבלנים בעניינו של הקבלן ניתנת על פי ההכשרה והניסיון של הקבלן, בהתאם לאישורים ומסמכים שהקבלן מציג בפני רשם הקבלנים.

 

המטרה של כל המוסד הזה שתפקידו לרשום קבלנים הוא לוודא שכל עבודות ההנדסה ייעשו על ידי קבלנים שיש להם את הניסיון, היכולת וההכשרה המתאימים בתחום העבודות שהקבלן יכול לבצע, ובהיקף הכספי המותר לו ולא מעבר לכך. כדי שקבלן יוכל לעשות עבודות הנדסה כגון שיפוץ או עבודות עפר וכדו', עליו להיות רשום בפנקס הקבלנים לפי סוג העבודה וההיקף הכספי הרלוונטי. ברור שקבלן אינו מורשה לעשות עבודה הנדסית במידה והרישיון שיש לו אינו מתאים לסוג העבודה או להיקף הכספי שלה.

 

חשוב לדעת כי אם קבלן מבצע עבודה הנדסית כשהוא לא רשום בפנקס הקבלנים או שאין לו רישיון בתוקף או שאין לו את סוג הרישיון המתאים, אזי רשם הקבלנים יכול להפסיק את העבודה באמצעות צו להפסקת עבודה שניתן על ידי רשם הקבלנים. יתרה מכך, קבלן שאינו רשום או שאינו מחזיק ברישיון הרלוונטי, יכול לעמוד לדין משמעתי וכתוצאה ישירה מכך יכולים לבטל לו הרישיון או לתת לו קנס או הקפאת הרישיון וכדומה.

 

גם כאשר קבלן לא משלם את האגרה הדו שנתית יכול רשם הקבלנים לפעול כנגד הקבלן בהליך משמעתי ואף במקרים מסוימים לבטל את הרישיון של הקבלן.

 

יש לכם שאלות נוספות? אתם מוזמנים לכתוב לנו ונעזור לכם!

 


עודכן ב: 22/03/2020