דמי תאונה

חוק ביטוח נפגעי תאונות מזכה בתשלום את מי שנפגע בתאונה, ועקב התאונה איבד את כושרו לתפקד. החוק חל על כל אדם, תושב ישראל, שמלאו לו 18 שנים ועדיין לא הגיע לגיל הפרישה, לרבות עקרת בית שאינה מבוטחת בביטוח הלאומי. הקצבה לפי חוק זה משולמת לכל היותר בעד 90 יום של אבדן כושר התפקוד.

 

הזכאות קיימת לתושב ישראל אשר נפגע בין בישראל ובין בחוץ לארץ, בעד פרק הזמן שהוא נמצא בישראל ואינו מסוגל לתפקד:

 

- עובד שכיר או עובד עצמאי, אשר אינו מסוגל לעבוד בעבודתו ואף לא בעבודה מתאימה אחרת.

- מי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי, אם הוא מאושפז בבית חולים או מרותק לביתו.

- עקרת בית, אם אינה מסוגלת לעבוד בעבודות משק הבית.

 

דמי תאונה ישולמו לכל היותר לפרק זמן של 90 יום רצופים, החל ביום שלאחר יום התאונה. לא ישולמו דמי תאונה בעד יותר מ-90 יום באותה שנה קלנדרית (מינואר עד דצמבר).


לעובד שכיר או עובד עצמאי לא ישולמו דמי תאונה בעד שני הימים הראשונים שלאחר יום התאונה. בעבור שני הימים האלה ישולמו דמי תאונה רק לנפגע שאיבד את כושרו לתפקד ל-12 ימים לפחות, מלבד יום התאונה.


למי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי, לרבות עקרת בית, לא ישולמו דמי תאונה בעד 14 הימים הראשונים שלאחר יום התאונה.

חשוב לדעת: על הנפגע בתאונה להיבדק בדיקה רפואית בתוך 72 שעות משעת התאונה. מי שלא נבדק בתוך פרק הזמן הזה, עלול לאבד את זכותו לדמי תאונה. אם אישר הביטוח הלאומי, שתוצאות התאונה יכולות להתגלות לאחר 72 השעות שלאחר התאונה, יהיה הנפגע זכאי לדמי תאונה, אם נבדק בתוך שבועיים מיום התאונה.

 

לא ישולמו דמי תאונה במקרים האלה:


אם האדם זכאי בעד אותה התקופה לתשלום בשל אבדן כושר העבודה או התפקוד מטעמי בריאות על פי חוק, כגון דמי מחלה, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים; או על פי הסכם קיבוצי; או על פי תקנון של קופת גמל של קרן ביטוח או של קרן פנסיה; או על פי חוזה עבודה.
אם התאונה אירעה תוך כדי ועקב עבודה - במקרה זה הזכאות תהיה לדמי פגיעה.
לאדם שהתאונה אירעה לו בעת ששהה במוסד לטיפול רפואי או סיעודי.
למי שמשרת בצה"ל.
למי שנמצא במאסר.

 


עודכן ב: 11/04/2013