שלום, אמי נולדה בארץ וחלתה בפוליו ב-51', לאחר כעשר שנים היא נישאה ועברה עם בעלה לאוסטרליה, שם נולדתי. אני עליתי לארץ לבדי והיא עדיין שם. לאחרונה בגלל הדיבור על הפוליו, נודע לי על הפיצויים שניתן לקבל. האם גם אמי (שנותרה עם נכות ביד ימין וצליעה) יכולה לקבל פיצויים למרות שאינה חיה בארץ?
שלום רב
הפיצויים על פי החוק ניתנים רק למי שהוא תושב ישראל כלומר לפי ההגדרה של המוסד לביטוח לאומי עליו להתגורר בישראל לפחות שנתיים. לפיכך כל עוד אימך מתגוררת באוסטרליה היא לא זכאית לקבל פיצויי על פי החוק.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ידין ירון - איריס ירון אונגר ושות` ונוטריון
055-4532750
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
החוק לפיצוי הקרנות נגד גזזת מעצם מהותו מכיר בקשר סיבתי בין ההקרנות נגד גזזת לרשימה מאד מצומצמת של מחלות ואין צורך להוכיח לגביהם קשר סיבתי להקרנות. המחלות הן: התקרחות צלקתית בקרקפת, גידולי מח שפירים ומ...
המשך תשובה