שלום, אמי נולדה בארץ וחלתה בפוליו ב-51', לאחר כעשר שנים היא נישאה ועברה עם בעלה לאוסטרליה, שם נולדתי. אני עליתי לארץ לבדי והיא עדיין שם. לאחרונה בגלל הדיבור על הפוליו, נודע לי על הפיצויים שניתן לקבל. האם גם אמי (שנותרה עם נכות ביד ימין וצליעה) יכולה לקבל פיצויים למרות שאינה חיה בארץ?
שלום רב
הפיצויים על פי החוק ניתנים רק למי שהוא תושב ישראל כלומר לפי ההגדרה של המוסד לביטוח לאומי עליו להתגורר בישראל לפחות שנתיים. לפיכך כל עוד אימך מתגוררת באוסטרליה היא לא זכאית לקבל פיצויי על פי החוק.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ידין ירון - איריס ירון אונגר ושות` ונוטריון
055-4532750
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום יהודית, החוק לפיצויי נפגעי גזזת אינו מקנה זכויות נוספות,למעט העובדה שבמקרה של החמרת מצב- לא משנה כמה שנים חלפו מהמועד שבו קיבלת פיצויי חד פעמי, ניתן להגיש בקשה להחמרת מצב במידה וחלית באחת מהמחלות...
המשך תשובה