שלום רב, קניתי בית קרקע בן 40 שנה. סכמתי בעל פה עם המוכרת שאוכל להתחיל לשפץ (חיפוי אמבטיה, שבירת קיר בחדר, בנית קיר במטבח, צבע) מיידית, ואחרי תשלום של 10% מסכום הבית. העברת הבית על פי החוזה היא בעוד חודש וחצי. חברים אמרו לי שהדבר מסוכן לי ולמוכרת. מה הסכנות שלי כקונה. במה מסתכנת המוכרת שלי. האם עלינו לחתום על משהו מיוחד, כי בחוזה לא כתוב כלום בענין. האם צריך עורך דין? תודה רבה מורן
בשיפוץ האמור המוכרת מסתכנת בכך שלא תשלים את השיפוץ, אלא רק תגרום נזקים ו "תעלם מהשטח" , או שתגרום לנזקים , ותטען כי הנזקים נגרמו על ידה, ולכן תדרוש ממנה פיצוי בגין הנזקים שגרמת.
סיכון אחר הוא שתתפוס חזקה בדירה, באמצעות המפתח ישנתן לך לצורך השיפוץ, וזאת לפני השלמת תשלום התמורה.
הסיכון שלך הוא שהמוכרת לא תמסור לך את הדירה במועד, או שיהיה סיבוך כלשהו בהסכם, שימנע השלמתו, ואתה תיוותר עם ההשקעות שהשקעת בשיפוץ, בלי אפשרות להשבת הסכומים.
ברור שכל הסכם לשיפוץ כאמור צריך להיעשות ע"י עו"ד . הסכם טוב יכול שיקטין למינימום את הסיכונים לצדדים .
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יש לבדוק את כתב התביעה, נכון שאם הטענה כי יש צד שחייב בשיפוי שלך, במידה ותתקבל התביעה נגדך, שכן למעשה הוא זה אשר גרם לנזק, יש מקום לשקול הודעה לצד שלישי....
המשך תשובה