שלום, האם חזקה בשליש דירה מהווה עסקה במקרקעין ומשכך חייב במס רכישה? ואם לא אז מה הדין של אדם שיש לו מספר דירות שבהם יש לו שליש דירה האם שהוא מוכר אותם הוא כול למכור ללא מס מבלי לנצל פטור? תודה

רכישה ו/או מכירה של 1/3 דירה מהווה עסקה במקרקעין
יש מספר תכנוני מס שאפשר לעשות באמצעות אחזקת "שלישי דירות"
בכל מקרה לעניין שאלתך- מי שמחזיק כמה "שלישי דירות" ורוצה למכור אחד מ "שלישים" ודורש פטור ממס שבח בגין העסקה , אז כל "שלישי הדירות" האחרים אותם הוא מחזיק בעת המכירה , יחוייבו במס שבח בעת מכירתם.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

האפשרות החוקית הינה הגשת השגה על ההחלטה. לכאורה ההטבה ניתנת לנכה שרכש דירה "לשם שיכונו" וכאשר הוא נפטר טרם קבלת החזקה התנאי לא התקיים , ולכן יש לבטל את ההטבה . ניתן לטעון כי הדירה נרכשה "לשם שיכונו"...
המשך תשובה