מאת:
עוה"ד טליה רג'ואן בעלת משרד ותיק העוסק בתחום דיני העבודה, ביטוח לאומי וקרנות פנסיה וייעוץ לגיל השלישי. למשרדנו סניפים בירושלים ובת"א.
המשרד עוסק במקרקעין ומיסוי מקרקעין ( כולל עסקאות ביהודה ושומרון) ייצוג אזרחי מסחרי בבתי המשפט וירושה.
פיתחתי אפליקציה לניהול משימות לצוותי קריאייטיב. לא רשמתי פטנט כי לא היה לי כסף, אבל העליתי גרסת בטא סגורה לחנות. שבוע שעבר גיליתי שחברה העתיקה את הקונספט, את חוויית המשתמש ואפילו את המבנה של מסכי האפליקציה שלי, והוציאה מוצר מתחרה. האם העובדה שלא הגשתי בקשה לפטנט אומרת שאין לי שום הגנה משפטית? יש טעם לפנות לעורך דין או שחבל לי על הזמן והכסף?
העתקת אפליקציה שלא נרשם עליה פטנט
שלום אשרף,
אחלק את התשובה שלי לשני חלקים:
1. ברמה המשפטית, אם המוצר המתחרה העתיק את המבנה של המסכים, משתמש, וחלקים ניכרים נראים כמו העתק של האפליקציה שלך (ולא אותו הקונספט מיוצג בצורה שונה), יכול להיות שיש לך קייס על הפרת זכויות יוצרים (כמו העתקה של ספר). צריך לפנות לעו"ד שמתמחה בזכויות יוצרים ולבדוק.
2. כמה כדאי לפנות לעו"ד, תלוי בעיקר בהיקף ההפרה (כי מזה יגזר היקף הפיצוי אם תזכה) והתקציב / תאבון שלך ללכת להליך משפטי ארוך. יכול להיות שמכתב התרעה בלבד יעשה איזו עבודה, אבל אי אפשר לדעת.
בברכה,
גדי בנטי, עורך פטנטים
אני גר כדייר מוגן בדירה בחיפה 22 שנה, ומשלם את שכר הדירה בזמן כמו שעון. פנה אליי בעל הבית והציע לי לרכוש ממנו את זכויות הבעלות המלאות על הדירה כדי שהיא תהפוך לשלי בטאבו, או שהוא יקנה את החלק שלי ואני אפנה את הנכס. העניין הוא שאין לנו הסכמה לגבי השווי הכלכלי של המהלך. לפי איזה חישוב או אחוזים מקובל לקבוע את מחיר רכישת הבעלות בדירה כזו? האם יש הבדל בחישוב אם אני זה שקונה אותו החוצה או אם הוא קונה אותי, ואיך כדאי להתנהל מולו במשא ומתן כדי לא לצאת מופסד?
רכישת זכויות דייר מוגן
שלום רב,
במידה ואתה קונה את זכות הבעלות עליך להשלים מחצית משווי הדירה שכן כבר שילמת מחצית במסגרת רכישת הזכות בדמי מפתח.
במידה ובעל הבית רוצה לרכוש ממך את הזכות בדמי מפתח עליו לשלם 4/3 מדמי המפתח. סכום זה יכול להגיע עד 80% מערך הדירה בטאבו.
יש לקחת חוו"ד של שמאי שיעריך את שווי דמי המפתח ואת שווי הבעלות בטאבו
עדיף לשכור את שירותיו של עו"ד שייצג אותך בהליך המו"מ והמבין בתחום.
בברכה,
און צוק, עו"ד
אני עומדת להתחתן בקרוב. יש לי דירה שקנו לי ההורים לפני שהכרתי את בעלי. אנחנו מתכננים לגור בדירה אחרי החתונה. את המשכנתא נשלם מהחשבון המשותף שלנו. אני רוצה לקבוע בהסכם ממון שהדירה אמנם תישאר שלי במקרה של פרידה, אבל לקבוע איזה מנגנון פיצוי כי הוא גם יגור בה וגם ישלם חלק מהמשכנתא. מה נהוג לעשות במקרה כזה?
דירה בהסכם ממון
שלום קארין,
ניתן לקבוע כל מיני מנגנונים שיגנו עלייך. למשל מנגנון שיקבע שבמקרה של פרידה יוחזר לך החלק היחסי של התשלומים עבור המשכנתא. אם תרצי להתייעץ את מוזמנת לפנות למשרדנו
בברכה,
גיל בר-זהר, עו"ד
בר-זהר משרד עורכי דין
מנהל הפורום
שלום, יש לנו חוזה מול הורים (בעלי דירה, משכירים)ובת, שהיא מיופת כוחם, וכל שנה הארכנו את החוזה מולה. בשנה אחרי שנפטרו בהארכת חוזה צוין שהיא עכשיו בעלת הדירה. האם הארכת החוזה תקפה או שצריך לחתום חוזה חדש עם הבת כבעלת הדירה בחוזה חדש ומקורי, ולא בהארכת חוזה?
שינוי בעלי דירה בהארכת חוזה
ידידיה שלום רב ,
ככלל ברמת העקרון - בעת שינוי בעלי דירה והארכת חוזה, מומלץ מאוד לחתום על חוזה חדש המסדיר את החלפת הבעלים, כדי להבטיח את זכויות השוכר מול המשכיר החדש. ככלל, הבעלים החדש נכנס בנעלי הישן,אולם מומלץ לקבל אישור רשמי על העברת הזכויות (למשל מרשות מקרקעי ישראל), ולעדכן צ'קים/ערבויות.
בהצלחה רבה .
עו״ד דרורית מלינרסקי - מנהלת הפורום.
אמי חתמה על ייפוי כוח מתמשך לפני 4 שנים ומינתה אותי כמיופת כוח. חלה הידרדרות במצבה הקוגנטיבי והרופא אומר שכדאי להפעיל את הייפוי כוח. עם זאת, אמי מתנגדת בתוקף להפעלת ייפוי הכוח, היא טוענת שהיא בסדר גמור ומסרבת לאפשר לי לנהל את חשבון הבנק שלה או להחליט על טיפולים עבורה. רציתי לדעת מהן האפשרויות שלי?
מה עושים במקרה והממנה מתנגד להפעלת הייפויי כוח המתמשך
רקפת שלום,
מיופה הכוח צריך לדאוג לממנה ולעשות במידת האפשר פעולות בתיאום ובהסכמת הממנה.
האם אי הפעלת הייפויי כוח מסכן את הממנה? האם היא עשוייה לעשות פעולות בלתי הפיכות שיגרמו לנזק פיזי ו/או כלכלי?
אם התשובה לשאלות זה לא אז אין צורך להפעיל. אם התשובה כן אז אין מנוס מלהפעיל.
מבחינה פרוצודרלית לא צריך את ההסכמה של הממנה להפעיל את הייפויי כוח המתמשך אבל זה תמיד עדיף
מאת:
מאת:
מאת: טל קדש - משרד עורכי דין
מאת: משרד עו``ד לורי ברדה
מאת:
מאת:
