לא אחת נהגי רכבים דו גלגליים נפגעים בתאונות דרכים מסוגים שונים, במרבית המקרים נהגים אלו חשופים לפגיעות קשות יותר בהשוואה לתאונות דרכים בהם מעורבים כלי רכב. מרבית הרכבים הדו גלגליים מבוטחים בפוליסת ביטוח חובה של המאגר הישראלי לביטוחי רכב - הידוע בשמו - "הפול", היות ורוב חברות הביטוח אינן מוכנות לשאת בעלויות פגיעות הגוף של נהגים אלו.

 

במקרה זה, א', אשר עבד במקצועו כנהג שליחויות, נדרש לבצע שליחות מסוימת במסגרת העבודה. כתוצאה ממזג אויר חורפי והכביש הרטוב, החליק עם האופנוע והועף בעוצמה על הכביש. א' סבל משבר בשורש כף יד ימין ושבר בקרסול שמאל. במסגרת ההליכים בתיק מונה מומחה רפואי אשר קבע את נכותו הצמיתה של א' בשיעור של 28%. לאחר תחשיב נזק ומו"מ בין הצדדים סוכם כי חברת הביטוח תפצה את א' בסך של 463,000 ₪ בגין פציעותיו והפסדיו כתוצאת התאונה בניכוי תגמולי המל"ל.

 

ישנם מספר סוגי פיצויים שנהגי הרכב הדו גלגלי זכאים לקבל, ביניהם:


תשלום מלוא סכום הפיצוי - לאחר בדיקת הזכאות על ידי חברת הביטוח של הרכב הדו גלגלי ו/או בית המשפט, ולאחר בדיקת הנזק הנגרם, ישולם לנפגע סכום הכסף במקשה אחת.


תשלום תכוף - כאשר מדובר בתאונות קשות והנפגע לא יכול להמתין זמן ממושך לבירור זכאותו, ניתן יהיה לבקש תשלום מקדמה על חשבון הפיצויים, וזאת על מנת לאפשר לאותו נפגע להמשיך בחייו עד לקבלת הפיצוי. כך לדוגמא במקרים של אובדן הכנסה בעקבות התאונה, עזרה בתשלום הטיפולים הרפואיים, עזרת צד שלישי וכדומה.


כאשר לנהג הרכב הדו גלגלי אין ביטוח חובה בתוקף וניתן יהיה להוכיח כי לא הוא האשם בתאונה, אלא צד שלישי, ניתן יהיה לתבוע את חברת הביטוח של אותו צד שלישי. יש לזכור כי במידה וקיים לרכב הדו גלגלי פוליסת ביטוח חובה ברת תוקף - אין חשיבות לשאלת האשמה בתאונה.


לא אחת עולה השאלה, מה גובה הפיצוי המגיע לי בעקבות התאונה?


סכום הפיצוי ייקבע בהתאם לחומרת הפגיעה וחוות דעת רפואית התינתן לרוב באמצעות מומחה מטעם בית המשפט, כמו גם, גילו של הנפגע, פוטנציאל השתכרותו, הפגיעה התפקודית, הוצאות נלוות וכיוצ"ב.


קיימות נסיבות מגוונות לתאונות עם רכב דו גלגלי הנכנסות להגדרה של תאונת דרכים, ביניהן, תאונת עצמית עקב החלקת הרכב הדו הגלגלי כמו במקרה שבפנינו, אובדן שליטה, התקלות במהמורה בדרך, תאונה בעת עלייה או ירידה מהרכב הדו גלגלי, העמסת משא עליו ועוד.


לא רבים יודעים כי בעת רכישת הביטוח החובה לרכב הדו גלגלי, מציעות חברות הביטוח הנחה ברכישת ביטוח המלווה בהשתתפות עצמית - כאשר בעצם מבטלת או מפחיתה את גובה הפיצוי המגיע לנפגע בעת תאונה - לאור זאת, המלצתי החמה הינה לרכוש ביטוח חובה ללא השתתפות עצמית.


אם נפגעת בתאונת דרכים עם רכב דו גלגלי או בכל תאונה אחרת, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום על מנת לקבל מידע וייעוץ פרטני ומפורט לגבי הזכויות המגיעות לך לקבלת פיצוי כספי.
 


עודכן ב: 15/01/2019