בית משפט השלום בתל אביב קיבל לאחרונה תביעת פיצויים שהגישה אישה נגד אולם אירועים לאחר שביום 13.3.13 החליקה על מדרגות שהיו רטובות ממים וסבון, נפלה ונחבלה בברך. לאחר שבחנה את כלל העדויות והראיות השופטת קבעה כי אולם האירועים הפר את חובת הזהירות שלו כלפי האישה, התרשל כלפיה וגרם לנפילתה על המדרגות. לפיכך נקבע כי האולם יפצה את האישה בסך של 795,478 שקלים בתוספת שכר טרחת עורך דין והוצאות.


האישה החליקה ונחבלה בברך במהלך ירידה במדרגות אולם אירועים


לפי גרסת האישה שהייתה בגיל 56 במועד התאונה, במהלך השתתפותה באירוע משפחתי באולם אירועים, בעת שירדה במדרגות לכיוון החנייה, היא החליקה בשל הימצאות סבון ומים על גבי המדרגות כתוצאה משטיפת אולם קבלת הפנים.


לטענת האישה התאונה נגרמה בשל שלל ליקויים שהיו במדרגות עצמן וכללו מים וסבון על פני המדרגות, היעדר מאחז יד ופסים נגד החלקה. כדי להוכיח את תביעתה, האישה צירפה אליה חוות דעת של מומחה בטיחות מטעמה שבה צוין כי במדרגות נמצאו ליקויי בטיחות שונים הכוללים בין היתר היעדר מאחזי יד לאורך המדרגות וחוסר בפסים מונעי החלקה.


בעלי האולם טענו כי האישה נפלה עקב מעידה מקרית


מנגד, בעלי האולם טענו להיעדר אחריות לתאונה והוסיפו כי באולם לא היה כל מפגע ונפילתה של האישה נגרמה עקב מעידה מקרית שלגביה אין לייחס להם כל אחריות. בעלי האולם הוסיפו וטענו כי העובדים באולם לא שטפו אותו או את אזור קבלת הפנים במהלך האירוע ולא שפכו מים על גבי המדרגות.


עוד נטען כי האישה חוותה נפילות במדרגות בעברה ולכן היה עליה להיזהר יותר במהלך ירידתה במדרגות שבאולם. מאחר שלא עשתה כן טענו בעלי האולם לאשם תורם ממשי של האישה לתאונה ולנזק שנגרם בעקבותיה.


האישה צירפה לתביעתה חוות דעת רפואית בתחום האורתופדיה שבה צוין כי נגרמה לה נכות בשיעור של 20% בגין הפגיעה בברך ימין, נכות בשיעור של 10% בגין חבלה בעמוד שדרה מותני ובאגן ונכות בשיעור של 10% בגין כאבים, חולשה וקושי תפקודי בכתף ימין. בסך הכל נקבעה לאישה נכות אורתופדית בשיעור של 35%. כמו כן, מומחה רפואי בתחום הנוירולוגיה קבע לאישה נכות משוקללת בשיעור של 34% בגין נזק עצבי וירידה קוגניטיבית בתר חבלתית.


פערים גדולים בין חוות הדעת הרפואיות מטעם הצדדים הובילו למינוי מומחים מטעם בית המשפט


במסגרת חוות דעת רפואית שהגישו בעלי אולם האירועים נקבע כי האישה סובלת מנכות בשיעור של 20% בגין מצב לאחר החלפה של ברך ימין. בתחום הנוירולוגי מומחה רפואי מטעם הנתבעת קבע לה נכות נוירולוגית בשיעור של 10% בגין פגיעה עצבית. לנוכח הפערים הגדולים בין המומחים מטעם הצדדים מינתה השופטת מומחים רפואיים מטעם בית המשפט כדי שיעריכו את מצבה הרפואי והתפקודי של האישה.


מומחה רפואי בתחום האורטופדי קבע כי האישה סובלת מנכות בשיעור של 30% בגין הגבלה ניכרת בתנועת הברך, רגישות וכאבים סביב מפרק הפיקה. מומחה רפואי בתחום הנוירולוגיה קבע לאישה נכות בשיעור של 10%.


לאחר שבחנה את חוות הדעת הרפואיות, השופטת קבעה כי נכותה הרפואית של האישה היא בשיעור של 39% ואילו נכותה התפקודית היא בשיעור של 40%.


לאחר שבחנה את כלל העדויות והראיות השופטת קבעה כי באולם האירועים היו מדרגות רחבות ללא מאחזי יד וללא פסים ייעודיים למניעת החלקה. עוד צוין כי בעת שהאישה ביקשה לעבור במדרגות הן היו רטובות. לפיכך, השופטת קבעה כי האולם הפר את חובת הזהירות שהוא חב כלפי האישה, התרשל כלפיה וגרם לנפילתה. השופטת הוסיפה כי במקרה זה לא מדובר במעידה מקרית של האישה אלא בנפילה שנגרמה עקב מחדלים של האולם ולכן בעליו נושאים באחריות לתאונה ולנזק שנגרם לאישה בעקבותיה.


השופטת ייחסה לאישה אשם תורם לתאונה בשיעור של 20%


השופטת הוסיפה כי מאחר שהאישה כבר חוותה נפילות במדרגות בעברה, היא הייתה צריכה להיזהר יותר במהלך ירידתה במדרגות. לפיכך, היא קבעה כי יש לייחס לאישה אשם תורם לתאונה בשיעור של 20%.


כמו כן נפסקו לטובת האישה פיצויים בסך כולל של 1,068,656 שקלים בגין הפסדי שכר ואובדן כושר השתכרות כולל פנסיה, עזרת צד ג', הוצאות נסיעות וניידות, הוצאות רפואיות ואחרות, הוצאות דיור והתאמה של דיור חלופי וכאב וסבל.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד


מסכום זה הופחת אשם תורם בשיעור של 20% המסתכמים בסך של 213,731 שקלים כמו גם תגמולי מוסד לביטוח לאומי בסך של 59,446 שקלים. בסופו של דבר, הפיצויים שנקבעו לאישה עמדו על סך של 795,478 שקלים. נוסף על כך נקבע כי לסכום הפיצוי הכולל יתווספו שכר טרחת עורך דין בסך של 186,142 שקלים, הוצאות משפט והחזר אגרה.


תא (ת"א) 19520-09-15