כבוד רשם ההוצאה לפועל בחיפה, עיסאם חאיק, קיבל טענות של קשיש בן 80, ניצול שואה, תוך שהוא קובע כי העירייה פעלה בחוסר תום לב בניהול הליכי הגביה, ולאחר שהסתירה את קיומו של פס"ד מוקדם ואת השינוי במספר הגושים.

 

מתוך הודעה לעיתונות מאת מנהלת אגף דוברות והסברה של רשות האכיפה והגביה עו"ד שמרית רגב שרייבר:

 

"החלטת הרשם נתנה לאחר שקיבל את טענתו של החייב ניצול השואה בדבר ניסיון עיריית חיפה לגבות ממנו את אותו החוב פעמיים. המדובר בחייב מבוגר בן 80, נגדו פתחה עיריית חיפה תיק הוצאה לפועל בגין חוב נטען בסכום של כ- 47,600 ש"ח בגין שכירות עבר של שני דוכנים בעיר."

 

"החייב ביקש במסגרת בקשתו בטענת פרעתי לסגור את התיק בטענה כי החוב שולם מכוח פסק דין קודם שניתן על אותו החוב ובגין אותו השימוש כאשר מנגד, טענה העירייה, כי התיק הנוכחי נפתח על סמך פס"ד אחר, נשוא הליך אחר ובגין שימוש בחנויות אחרות. עוד טענה העירייה, כי החנויות נשוא פסה"ד המאוחר הן בעלות מספר גוש וחלקה שונים."


"לאחר שבחן הרשם את טענות הצדדים, קיבל את טענת החייב וקבע כי המדובר בשני פסקי דין שניתנו על אותם הנכסים כאשר השוני במספר ג/ח נובע משינויים שערכה לשכת רישום המקרקעין בשנת 2010. מכאן שהתיק המאוחר בהוצאה לפועל נשוא ההחלטה עסק בדיוק באותם הנכסים ובאותו החוב."


"הרשם קיבל את טענות הקשיש תוך שהוא קובע, כי העירייה פעלה בחוסר תום לב בניהול הליכי הגביה, זאת לאחר שלא הגישה התייחסות מפורטת לטענות החייב ואף הסתירה את קיומו של פס"ד מוקדם ואת השינוי במספר הגושים. בסיכומו של דבר, קיבל הרשם את בקשת הקשיש והורה על סגירת התיק. כמו כן, קבע כי העירייה תישא בהוצאות ושכר טרחה לטובת הקשיש בסכום של 4,000 שקלים."