ילד כבן 5 רץ לראות סרט בגן בהוראת הגננת ובדרך נפל ארצה ונפצע כאשר יתר הילדים שרצו במסדרון דרכו עליו. כתוצאה מהאירוע נשברה לו אחת משיניו ושן נוספת השחירה לחלוטין, ומאז הוא מחוסר בשתי שיניים קדמיות וסובל מכאבים. הוריו הגישו בשמו תביעה לפיצויים נגד הגננת, עיריית נתניה ומשרד החינוך.

 

בית משפט השלום בנתניה קבע בשבוע שעבר (יום ב') כי הגננת התרשלה במעשיה, בכך שזירזה קבוצת ילדים בני חמש, והורתה להם לרוץ לחדר טלוויזיה, לכן חייב את משרד החינוך, כמעסיקה של הגננת, לפצות את הקטין בסך של 15,000 שקלים בגין נזקיו.

 

בתחילת חודש יוני 2010, הועברו ילדי הגן לחדר הטלוויזיה בגן סמוך כדי לראות סרט. הסייעת הובילה קבוצה של חלק מהילדים, ובעת המעבר במסדרון, התובע מעד על הרצפה, נחבל בפניו ושן קדמית חלבית נפלה.

 

התובע, כיום כבן 9 שנים, העיד כי הגננת זירזה את הילדים והורתה להם לרוץ לכיוון חדר הטלוויזיה. הוא החל לרוץ בין הראשונים, וכאשר נפל על הרצפה, יתר הילדים דרכו עליו ורמסו אותו ובשל כך נפלה לו השן והוא נחתך בשפתיים ובפנים.

 

מנגד העידה הגננת כי בעת התאונה, היא היתה בגן יחד עם הסייעת, ושתיהן השגיחו על הילדים, ובכל פעילות שבה נקטו הן פיקחו ושמרו עמם על קשר עין. על פי גרסתה, קבוצת ילדים הסתדרה בזוגות, והחלה ללכת בטור צמוד לקיר, כאשר הסייעת הובילה את קבוצת הילדים בראש הטור והיא היתה המאסף.

 

לאחר הנפילה הגננת הרימה את הילד וביקשה מהסייעת לשטוף את פניו. היא הודיעה טלפונית להוריו על קרות התאונה והאירוע תועד בדו"ח למשרד החינוך. הגננת שללה חד משמעית כי אמרה לילדים לרוץ, עם זאת הסייעת שהיתה עדת ראיה להתנהלות ונכחה בעת נפילת התובע, לא מסרה את גרסתה ואף לא זומנה להעיד בבית משפט.

 

בית המשפט העדיף את גרסתו של הילד על פני גרסת הגננת

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, התרשם בית המשפט כי למרות גילו הצעיר, עדותו של התובע היתה ברורה והחלטית, לכן העדיף את גרסתו על פני גרסת הגננת שלא נתמכה בעדות הסייעת, וקבע כי היא זירזה את ילדי הגן לרבות את התובע לרוץ וכתוצאה מכך הוא נפל ונחבל בפניו.

 

עוד קבע בית המשפט כי הגננת הפרה את חובת הזהירות שהיתה מוטלת עליה, והתרשלה במעשיה בכך שהורתה לילדים בני חמש לרוץ, בשעה שהם עתידים למעוד, לפיכך המדינה שהיא מעסיקתה של הגננת, אחראית לשאת בתשלום הפיצויים.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד
פורום תאונות תלמידים וזכויות בגין ביטוח ילדים וסטודנטים

 

מאחר שהוריו של הקטין לא הגישו חוות דעת רפואיות, ניתן היה לפסוק פיצויים רק בגין הפסדי עבר וכאב וסבל. על כן נקבע כי משרד החינוך יפצה את התובע בסך של 15,000 שקלים, בצירוף אגרת התביעה ושכר טרחת עורך דין בשיעור של 20%.

 

ת"א 19884-01-12