שליח שהיה מעורב לרוע המזל בשתי תאונות דרכים במהלך עבודתו, הגיש תביעה לפיצויים בגין נזקי הגוף שלו. מאחר שלאופנוע החלופי שסיפק לו המעסיק בתאונה השנייה לא היה כיסוי ביטוחי, נקבע בשבוע שעבר (יום א') בבית משפט השלום בראשון לציון כי חברת הביטוח וקרנית, הקרן הדואגת לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, יחלקו את תשלום הפיצויים בסכום של כ-392 אלף שקלים, כאשר חברת הביטוח תשלם כרבע מהסכום וקרנית תשלם את היתרה.


שתי תאונות הדרכים אירעו בהפרש של כחודש בלבד, בעת שהתובע רכב על קטנועים שסיפק לו המעסיק. תחילה הוגשה התביעה כנגד חברת הביטוח בלבד, אך מכיוון שהיא טענה כי לתאונה השנייה אין כיסוי ביטוחי, הוגשה תביעה גם כנגד קרנית, ובית המשפט נדרש לקבוע הן לגבי שאלת החבות והן לגבי גובה הנזק וקביעת סכום הפיצויים.


את הקטנוע החלופי סיפק המוסך שתיקן את הקטנוע, אך מכיוון שהוא ניתן במקום קטנוע מושכר, נקבע לבסוף כי פוליסת הביטוח לא כיסתה אותו, ולכן חובת הפיצוי בגין התאונה השנייה הוטלה על קרנית.


בתאונה הראשונה נפגע השליח באופן קל יחסית, והוא שוחרר לביתו באותו היום. ואולם, בתאונה השנייה נפצע ברגלו באופן קשה יותר, והוא נאלץ לעבור ניתוח בהרדמה כללית ואושפז בבית החולים.


גובה הפיצוי נקבע בהתייחס לגילו הצעיר של השליח בעת התאונות


לצורך קביעת הנזק וגובה הפיצויים מינה בית המשפט רופא מומחה בתחום האורטופדיה, שבדק את התובע כשלוש שנים לאחר שנפצע, ועל פי חוות דעתו נקבעה לו נכות אורטופדית צמיתה בשיעור 20%, כאשר 5% מתוכם יוחסו לתאונה הראשונה.


באשר לנכות התפקודית, ביקש התובע להעמידה על 50%, מכיוון שנפצע לפני שהספיק לרכוש השכלה או מקצוע, כך שיכולת התעסוקה שלו לעתיד נפגעה. הוא העיד כי מאז שנפצע עבד במקומות שונים, הואיל וקשה לו להתמיד במקום עבודה בשל הכאבים בגבו ובברכו. השופטת התרשמה כי לא נגרמה לו נכות תפקודית גבוהה, והעמידה אותה לבסוף על 15% בלבד.


חלק נכבד מסכום הפיצויים נקבע בגין הפסד השתכרותו לעתיד של התובע, עקב גילו הצעיר בזמן שנפצע והעובדה שעסק בעבודה הכרוכה בפעילות פיזית עד לאותו רגע, ונקבע על 240 אלף שקלים, כאשר חברת הביטוח תשלם רבע וקרנית תשלם את היתר. בגין הפסדי השכר מרגע חזרתו למעגל העבודה ועד היום ובהתחשב בגילו הצעיר, קבעה השופטת את סכום הפיצויים על 48 אלף שקלים, כאשר חברת הביטוח תישא בתשלום רבע מהסכום.


כמו כן נקבע חלק מהפיצוי עבור עזרה שנזקק התובע לקבל מבני משפחתו, שנאלצו להיעדר מעבודתם כדי לסעוד אותו, והועמד על 15 אלף שקלים, שאותם ישלמו הנתבעות בחלקים שווים. גם את ההוצאות הרפואיות הכוללות טיפולי פיזיותרפיה ישלמו הנתבעות מחצית כמחצית, וסכומן נקבע על 20 אלף שקלים.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
פורום תאונת אופנוע | אופניים חשמליים | קורקינט חשמלי


עבור כאב וסבל נקבע שהתובע זכאי לקבל כ-30 אלף שקלים בגין התאונה הראשונה והקלה יותר, וכ-34 אלף שקלים בגין התאונה השנייה.
לסיכום, התביעה התקבלה, וכל אחת מהנתבעות חויבה לשלם את חלקה מסך ה-392 אלף שקלים כפי שנקבע במהלך המשפט.


ת"א 2170-08