אתמול (יום ג') ניתן גזר הדין בעניינו של הרב פינטו, לאחר שהודה בשיבוש הליכי משפט, במתן שוחד ובקבלת שוחד. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו בגין מכלול העבירות שביצע מאסר בפועל למשך שנה, שנתיים מאסר בפועל וקנס בסכום של מיליון שקלים. 100 אלף פרנקים שוויצריים שנתפסו על ידי המשטרה חולטו לטובת אוצר המדינה.


הרב עומד בראש עמותה תורנית, והוא מוערץ על ידי אנשים רבים בארץ ובחו"ל המשחרים לפתחו כדי לקבל ייעוץ, עזרה והדרכה.


בשנת 2011 סייע למי שעמד בראש עמותה למטרות צדקה וחסד, אשר נחשד בפלילים. השליטה בעמותה הועברה אליו, וסכום של כמיליון דולר הועבר מכספי העמותה לחשבון הבנק של אשתו.


כאשר נודע לו שהמשטרה עורכת חקירה סמויה בעניין, פעל כדי לשבש את החקירה, והשפיע על פעילים בעמותה שלא לשתף פעולה עם החוקרים, הן על ידי מתן שוחד והן באמצעות איומים. הוא אף ניסה לנצל את קשריו הקרובים עם קצין באגף החקירות כדי לדלות פרטים על החקירה, והציע לו 200 אלף דולר כמתנה, בתקווה שהמתנה הנדיבה תגרום לו למסור לו פרטים, אך תת הניצב סירב.


הקצין דיווח על הצעת השוחד לממונים עליו, ובניסיון השני של הנאשם לתת לו כספים השיחה כבר תועדה על ידי המשטרה. כאשר סירב בשנית לקחת מהרב כסף, הנאשם ארגן פגישה בין נשותיהם, שבה מסרה אשתו 100 אלף פרנקים שוויצריים לאשתו של הקצין, ובמשך כחודש לאחר מכן המשיך הרב לשאול את הקצין לגבי החקירה. רק כאשר הוא ואשתו זומנו לחקירה במשטרה, נפסק הקשר ביניהם.


אלמלא הסדר הטיעון, הרב היה נשלח למאסר בפועל לשנתיים לפחות


לאחר שהוגש נגדו כתב אישום גובש הסדר טיעון בינו לבין המדינה, שנרקם על רקע הסכמתו למסור פרטים על טובות הנאה שונות שקיבל ניצב ארביב, והיועץ המשפטי לממשלה אישר את גיבושו. על פי ההסדר, המדינה הגבילה את טיעוניה לעונש של שנת מאסר בפועל, חילוט הכסף השווייצרי שניתן כשוחד וקנס כספי.


במסגרת הסדר הטיעון תחילה נדרש השופט לקבוע את מתחם העונש, והדגיש כי במקרה זה, מעבר לחומרה שבהצעת שוחד בהיקף כה גדול למשרת ציבור בדרג גבוה, הנאשם ביקש לנצל את מרותו כרב נערץ ובעל סמכות הלכתית על קצין המשטרה. המעשים חמורים במיוחד מכיוון שמדובר ברב גדול שחטא בעצמו והשחית אחרים לדבר עבירה, כולל את אשתו, ואילולא הסדר הטיעון היה נשלח למאסר בפועל לפחות לשנתיים.


למרות הביקורת שהופנתה כלפי הסדר הטיעון, בטענה שהוא מקל מדי עם הרב לנוכח המעשים שהורשע בהם, הגיע השופט למסקנה שהוא סביר בנסיבות העניין, כדי שהחקירה בעניין ארביב תוכל להגיע לידי מיצוי, ואם יתגלה על שחיתות בצמרת המשטרה ניתן יהיה להילחם בה באמצעות המידע שימסור הרב.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר


אף על פי שהרב צבר מעשים טובים ועזר לנזקקים רבים בשנות פעילותו, ואף ניסה לטעון שמצבו החולני יקשה עליו מאוד מאחורי סורג ובריח, קבע השופט שאין בכך הצדקה שלא יישלח למאסר, ודן אותו כאמור לשנת מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי, קנס בסכום של מיליון שקלים וחילוט הסכום שבאמצעותו ניסה לשחד את קצין המשטרה.


ת"פ 43357-09-14