כנגד משרד החינוך הוגשה תביעה בגין נזקי גוף שנגרמו לתובעת כשהייתה בת 12, בעקבות נפילתה על מהמורות במגרש בבית ספרה במהלך שיעור ספורט שהשתתפה בו כתלמידת כיתה ז'. הנפילה גרמה לה לפציעה קשה ברגלה השמאלית, אשר גובסה למשך חודשיים. המדינה טענה מנגד שהתאונה המצערת לא אירעה בשל מהמורות במגרש, אלא תוך כדי פעילות ספורטיבית, ולכן היא אינה אחראית לפצותה על הנזק הגופני. בשבוע שעבר (יום ג') ניתן פסק הדין בבית משפט השלום בטבריה, אשר העדיף את גרסתה של התובעת וקיבל את תביעתה. לאור גילה הצעיר גם היום, כאשר היא בת 21, וכן לאור טיב פציעתה, היא תפוצה ב-348 אלף שקלים. המדינה תשלם לה גם את הוצאות המשפט בסך של כ-16 אלף שקלים.


לטענת התובעת היא נפלה כתוצאה מהיתקלות בבור במגרש בית הספר, אשר היה רצוף מהמורות ושיבושים. לפיכך, טענה, פציעתה אירעה בשל רשלנות משרד החינוך שלא דאג לתחזוקה ראויה של המגרש, ולא שמר על בטיחותה או על השגחה מספיקה על התלמידים המתרוצצים במגרש.


גרסתה של המדינה הייתה שונה, והיא הכחישה את נסיבות הפציעה כפי שתיארה אותן התובעת. לטענתה, מדובר בנפילה ובפציעה תוך משחק בכדור, כלומר תוך פעילות ספורטיבית אשר טומנת בחובה סכנות פציעה כגון אלו מבלי שניתן יהיה למנוע אותן מראש, ולכן היא אינה אחראית לתשלום פיצויים בגינה.


המדינה: מדובר בפציעה שנגרמה במסגרת פעילות ספורטיבית שלא ניתן היה למנוע, ולכן משרד החינוך אינו אחראי לנזק שנגרם לתלמידה


אך עדותה של התובעת הותירה רושם אמין על השופטת, אשר קבעה כי היא עקבית ומהימנה. גרסתה אף נתמכה בעדותה של חברתה לכיתה שהשתתפה באותו שיעור ספורט, אשר העידה כי המגרש היה רצוף שקעים ובורות וזכתה באמונה של השופטת. חיזוק נוסף לגרסתה נמצא בטופס הדיווח הראשוני שמולא לאחר התאונה, שכבר בו תיארה כי נפלה משום שנתקלה בבור.


חובתו של משרד החינוך לדאוג לתקינות המגרש ולתחזוקתו, ומשהוכיחה התובעת כי היא אכן נפלה בגלל בור שהיה במגרש, מכשול שעלול להוות סכנה ואשר אפשר למנוע אותו על ידי אמצעים פשוטים של תחזוקה שוטפת ותיקון ליקויים, נקבע שהמדינה אחראית לפציעתה של התלמידה.


נותר רק לקבוע מה גובה הנזק שנגרם לתובעת ומה גובה הפיצוי המגיע לה. כאמור, בשל פציעתה רגלה הייתה מגובסת במשך חודשיים עקב פריקה של הפיקה בברך ולאחר מכן היא עברה שיקום פיזיותרפי אינטנסיבי. היא נעדרה כמה חודשים מהלימודים בגלל הפציעה והיא סובלת ממנה עד היום, כאשר על פי חוות הדעת של המומחה הרפואי שמינה בית המשפט היא סובלת מנכות רפואית צמיתה של 10%.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד
פורום תאונות תלמידים וזכויות בגין ביטוח ילדים וסטודנטים


נכותה התפקודית נקבעה על שיעור זהה של 10%, בהתחשב בגילה הצעיר ובאופי הנזק. הפיצויים חושבו לפי הפסדי השכר הצפויים לה בעתיד, הפסדי פנסיה, כאב וסבל והעזרה הרבה שנאלצה לקבל מאמה בזמן שרגלה הייתה מגובסת. על יסוד חישובים אלו המדינה תשלם לה פיצויים בסך 348 אלף שקלים, בתוספת הוצאות משפט בסכום של כ-16 אלף שקלים.


ת"א 11642-06-12