רשת מחסני כמעט חינם תפצה את הלקוחה שנפצעה בסופר בעקבות החלקה על רוטב צי'לי שנשפך על הרצפה בסכום של 12 אלף שקלים. בית משפט השלום בקריות שקבע לאחרונה את גובה הפיצוי שמגיע לה, הגיע לתוצאה זו לאחר שניכה 15% עקב רשלנות תורמת מצדה של הלקוחה. מלבד זאת תשלם הנתבעת את הוצאות התביעה בסכום של 1,800 שקלים.


במקרה זה התובעת לא טענה שנגרמה לה נכות כתוצאה מהנפילה, אם כי סבלה משבר בשורש כף יד ימינה וממכות יבשות בכל חלקי הגוף, ולא טענה שנגרמו לה הפסדי השתכרות, אלא ביקשה פיצוי עבור העזרה שהייתה צריכה לקבל מצד ג' לאחר שנפצעה, עבור ההוצאות הרפואיות והנלוות שנגרמו לה וכן עבור כאב וסבל.


בית המשפט: אמנם מדובר ברשלנות משום שלא דאגו לנקות את הרוטב מהרצפה, אך אחד מהגורמים לתאונה היה גם חוסר זהירותה של הלקוחה שמיהרה לחזור לקופה


אחד מבניה של האישה העיד גם הוא בבית המשפט. אמנם הוא לא ראה את אמו נופלת אך ראה אותה מיד לאחר מכן שרועה על הרצפה ומסביבה מרוח רוטב הצ'ילי שגרם לנפילתה. הלקוחה עצמה העידה כי ערכה את הקניות מלווה בשני ילדיה, והם התקרבו לכיוון הקופה. פתאום נזכרה ששכחה משהו וחזרה לאסוף אותו, ואז החליקה על הרוטב שנשפך על הרצפה. כל האזור היה מכוסה גם בזכוכיות משברי הבקבוק. לטענתה לא הייתה לה גישה לראות את הרוטב מבעוד מועד בשל מיקומו בין המדפים.


שופט בית המשפט נתן אמון בעדותה וקבע שנסיבות הנפילה הן אכן כפי שתיארה אותן, והיא החליקה על שאריות רוטב וזכוכיות שהיו על הרצפה בזמן שבניה ממתינים לה ליד הקופה עם עגלת הקניות. השופט האמין שהיא לא הבחינה קודם לכן בבקבוק השבור, אך עם זאת קבע כי הנפילה אירעה במקום שבו הרבה חלקי בקבוק היו מפוזרים, ואילו התובעת לא הייתה נחפזת לשוב אל הקופה והולכת בזהירות היא ודאי הייתה יכולה לראות את המפגע מבעוד מועד.


לאור הימצאותו של המפגע על הרצפה נקבע כי הנתבעת חייבת לפצות את הלקוחה, אך עם זאת יש לקבוע גם ללקוחה רשלנות תורמת, מאחר שחפזונה היה אחר הגורמים לקרות התאונה. שיעור הרשלנות התורמת נקבע על 15% בלבד, משום שהשופט הגיע למסקנה ששבירת הבקבוק לא הייתה פתאומית היות שהמנהל צעק על אחד העובדים מדוע הוא עדיין לא ניקה את הרוטב.

 

יש לך שאלה?

פורום מימוש זכויות רפואיות כספיות
פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד


בהתאם לנזק הגופני שנגרם לה, לעובדה שידה הייתה מגובסת במשך חודש וחצי ושהיא נזקקה לטיפולי פיזיותרפיה, קבע השופט כי ראש הנזק המשמעותי ביותר שבגינו היא זכאית לפיצוי הוא הנזק הלא ממוני, כלומר עבור כאב וסבל, והעריך אותו בסך של עשרת אלפים שקלים. אמנם הסך הכולל של הפיצוי עמד על 14 אלף שקלים, אך לאחר ניכוי הרשלנות התורמת נקבע שהוא יעמוד על 12 אלף שקלים. נוסף על כך תקבל התובעת תשלום עבור הוצאות המשפט בסך של 1,800 שקלים.


ת"א 17532-10-13