זהו אחד הניתוחים האסתטיים השכיחים ביותר כבר עשרות שנים ואף היום: ניתוחי אף נחשבים להליכים כירורגיים לא מורכבים שבאמצעותם ניתן להגיע לתוצאות הרצויות מבלי להסתכן באופן משמעותי, וכבר בגיל צעיר.


ואולם, גם הליכים רפואיים פשוטים עלולים לגרום לנזקים פיזיים, נפשיים, תפקודיים ואסתטיים, ולעתים אפילו לנזקים חמורים. לא בכל מקרה שבו נגרם נזק מדובר ברשלנות רפואית, אך במקרים רבים נגרמת פגיעה בשל טיפול רשלני, אי מתן הסברים על הסיכונים על ידי הרופא ועוד. מאחר שבמרבית המקרים מדובר בניתוח פלסטי, נדרשת זהירות יתרה מהרופאים בהליכים אלו על ידי בתי המשפט.


באילו מצבים שבהם נגרם נזק בעקבות ניתוח באף מדובר ברשלנות רפואית, מהן החובות החוקיות אשר הרופאים נדרשים לפעול לפיהן, ומתי כדאי להגיש תביעה לפיצויים בעקבות הנזקים, עוגמת הנפש והפגיעה בדימוי העצמי?


מהם הסיכונים הרפואיים בניתוחי אף, וכיצד הרופא המנתח מחויב לפעול?


כל הליך כירורגי כרוך בסיכונים, אשר הרופא המנתח מחויב לעדכן ולהסביר עליהם עוד לפני ההליך הניתוחי. כאשר מדובר בניתוח אף הסיכונים הנפוצים הם זיהום, דימומים שעלולים להיות חמורים עד כדי אשפוז בבית חולים, ניתוח כושל שמותיר אף עקום ולא סימטרי, צלקות לא אסתטיות, נפיחות, בעיות בנשימה, פגיעה בחוש הריח ועוד.


לפני הניתוח מתקיימת פגישת ייעוץ עם המנתח, אשר מחובתו להסביר על מלוא הסיכונים הצפויים, כך שהמנותח יסכים לבצע את ההליך מתוך ידיעה ברורה ומלאה. לא תמיד רופאים מקפידים על חובה זו, וכאשר אחד מהסיכונים מתממש מבלי שהמנותח ידע על כך קודם לכן, מדובר ברשלנות רפואית מצדו של הרופא המנתח.


במקרה לדוגמה שבו דן בית המשפט בתביעת רשלנות רפואית בעקבות נזק שנגרם לאחר ניתוח אף, טענה התובעת כי הניתוח האסתטי שהיה מיועד לעיצוב צורתו של האף בוצע ברשלנות. כתוצאה מכך, לטענת התביעה, נגרמו לה קשיים בנשימה, עקמומיות בעצם האף, נזלת כרונית ועוד.


מאחר שהתובעת פנתה מספר פעמים בעניין זה לרופא המנתח אך נותרה ללא מענה, היא החליטה לפנות ולהתייעץ עם רופאים אחרים. לבסוף נאלצה לעבור ניתוח אף נוסף לצורך תיקון הנזקים, תיקון העקמומית ופתיחת סתימה בנחיר.


במהלך המשפט התברר כי הרופא הנתבע לא עדכן את המטופלת בסיכונים שעלולים לקרות במהלך ניתוח האף, אף על פי שהיה מודע אליהם. בכך הפר את חובת הגילוי כלפי המטופלת, ומסיבה זו קיבל בית המשפט את התביעה. הרופא חויב בפיצויים בסכום של 75 אלף שקלים, בכיסוי הניתוח הנוסף שעברה המטופלת ובהוצאות רפואיות נוספות שנגרמו לה. כמו כן שילם הנתבע את שכר טרחת עורכי דינה של התובעת בסך של 15 אלף שקלים נוספים.


כיצד מגישים תביעה לפיצויים עקב רשלנות רפואית בניתוח אף?


כאשר עולה החשד שנגרם נזק לאף עקב טיפול רשלני או שאינו עומד במבחן הסבירות, אי הסכמה מדעת לביצוע הניתוח או חוסר זהירות של הרופא, חשוב לפנות מוקדם ככל האפשר לייעוץ משפטי ולהתחיל לאסוף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. כמו כן יש לפנות לקבלת חוות דעת רפואית לגבי הנזק שנגרם.

 

יש לך שאלה?

פורום רשלנות בניתוח | רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים


מאחר שלא פעם הנזקים שנגרמים בעקבות ניתוחי אף כושלים הם בלתי הפיכים, סכום הפיצויים בתביעות מסוג זה יכול גבוה מאוד. כמו כן ייקבע סכום הפיצויים בהתאם לשיעור הנכות הרפואית והתפקודית ולגילו של המטופל.