פגיעות בכתפיים ובברכיים עשויות להיגרם בתאונות שונות. בין היתר, עשויות להיגרם פגיעות בכתפיים או בברכיים במסגרת תאונות נפילה ומעידה על גבי מפגעים, בתאונות עבודה הנובעות מהרמת משקל כבד או שימוש בכלים כבדים וכן בתאונות דרכים.

 

פגיעות כתפיים וברכיים כוללות שברים בעצמות הכתף והברך, פגיעות בגידים, ברצועות או במפרקי הכתף או הברך וכן פריקות חוזרות של מפרקי הכתף או הברך. חלק מן הפגיעות, הנגרמות בגידים, אינן מזוהות במסגרת צילום או בדיקת מיפוי עצמות ודורשות עריכת בדיקת אולטרסאונד המשקפת את הגידים והנוזלים המקיפים אותם.

 

פגיעות המפרקים הינן פגיעות חמורות, הגורמות לסבל רב לנפגע ובמקרים רבים מותירות נכות צמיתה ומטופלות על ידי אמצעים שונים לשיכוך כאבים. במקרים חמורים אף קיים צורך בביצוע ניתוח לתיקון הפגיעה בכתף או בברך, אולם במקרים רבים המדובר בניתוח מסוכן, אשר קיימים סיכויים כי לא יצלח ובמקרים מסוימים הרופאים אינם ממליצים לבצעו.

 

נכות בגין פגיעה בכתפיים או בברכיים, מוקנית, בין היתר, במצבים בהם כתוצאה מן הפגיעה נגרמה לתובע הגבלה בהנעת הכתף או הברך, כאשר הנכות נקבעת בהתאם למידת ההגבלה הקיימת לנפגע.

 

יחד עם זאת, לפגיעה בברכיים ובכתפיים גם השפעות על תפקודו של הנפגע ובמקרים של פגיעות בברכיים גורמות גם לפגיעה בניידותו של הנפגע, והשפעות אלו עשויות להביא להגדלת הפיצוי המגיע לנפגע.

 

ביחס למפרקי הברכיים בעיקר, נפוצות בציבור פגיעות ניווניות המתעוררות באופן טבעי ואינן קשורות לתאונה מסוימת, על כן במקרים של פגיעה בברכיים במסגרת תאונה, כאשר לנפגע קיימות פגיעות ניווניות בברכיים, אשר אינן קשורות לתאונה, הדבר עשוי להפחית את שיעור הנכות אשר ייפסק לנפגע כתוצאה מן התאונה, וכתוצאה מכך להפחית את שיעור הפיצוי לו הנפגע זכאי.

 

בכל מקרה של פגיעה בכתפיים או בברכיים כתוצאה מתאונה, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום נזקי הגוף על מנת שיכוון את הנפגע באופן הראוי ביותר לצורך מיצוי זכויותיו המשפטיות.

 

 

 

הכותבת הינה עורכת דין בתחום נזקי הגוף ושותפה במשרד עורכי הדין נינאי-קליין ושות'. מידע וכתבות נוספות ניתן למצוא באתר האינטרנט של המשרד.

 

המידע המובא בכתבה זו הוא מידע כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי כהגדרתו בחוק.


עודכן ב: 21/03/2011