כמעט לכל אחד מאיתנו יש חסכונות פנסיוניים או ביטוחי חיים, הכוללים סעיף שמבטיח פיצוי כספי משמעותי עקב אובדן כושר עבודה. לשם כך, אנו משלמים ממיטב כספנו במטרה להבטיח את יציבות ושלום המשפחה גם בעיתות סוערות, המלוות לא פעם באי ודאות ואף בטיפולים רפואיים יקרים.


ואולם, בבואנו לדרוש את המגיע לנו כחוק מערימות חברות הביטוח קשיים שונים ומשונים, אשר מטרתם להתיש את המבוטח ולהקטין ככל האפשר את הפיצוי. אם המצב מוכר לכם, ואפילו אם הגשתם תביעה שנדחתה לחלוטין, חשוב שתדעו שלא מדובר בסוף פסוק. ישנם משרדי עורכי דין שמתמחים בדיוק בתחום זה ובהחלט מסוגלים להפוך את הקערה על פיה ולא תמיד נדרש בהכרח הליך משפטי ארוך, יקר ומתיש.


כמה מילים על אובדן כושר עבודה וחברות הביטוח


ההגדרה הרשמית של אובדן כושר עבודה נוגעת למניעה חלקית או מלאה מלעבוד ולהתפרנס בתחום העיסוק שלכם, או בתחום עיסוק סביר אחר שתואם את ניסיונכם, השכלתכם והכשרתכם. זאת במקרים שונים הנוגעים בעיקר לתאונות או למחלות.


לכאורה מדובר בעניין פשוט ומובן המובהר בפוליסת הביטוח או בקרן הפנסיה שלכם. בפועל, במקרים רבים חברת ביטוח דוחה את התביעה בחלקה או במלואה באמתלות שונות, ודוגמאות לא חסרות. למשל, החברה עשויה לטעון שלא איבדתם את כושר העבודה באופן מספיק על מנת למוד בתנאי הביטוח, או שיש לכם בכל זאת אפשרות לעבוד במקצוע מניח את הדעת.


טענה נפוצה נוספת היא שלא גיליתם לחברה והסתרתם ממנה פרטים רפואיים. כלומר, אם אלו היו ידועים מראש לא הייתם מאושרים כמבוטחים, או שהייתם נדרשים לפרמיות גבוהות יותר, ובכל מקרה הפרתם את חובת גילוי המידע והחברה אינה חייבת לפצותכם.


לבסוף, יש עוד אותיות קטנות שאולי לא טרחתם לקרוא בפוליסה, העוסקות במקרים מיוחדים שפשוט לא מאפשרים את קבלת התביעה. אולם, במקרים רבים מה שנראה כדחייה נחרצת של חברת הביטוח, יכול להתהפך כאשר מול החברה עומד עורך דין מיומן ומנוסה בתחום.


לא סוף פסוק!


נכון, קשה לעמוד לבד מול המנגנון המשומן של חברות הביטוח, בוודאי בזמן שהפרנסה נפגעת ויש הוצאות על טיפולים רפואיים. מצד שני, בדיוק לשם כך ישנם עורכי דין המתמחים בתביעות ביטוח ומכירים היטב את ההתנהלות מול החברות. במילים פשוטות, כאשר עורך דין מיומן ומנוסה בתביעות ביטוח מתייצב מול חברת הביטוח, בדרך כלל הטון משתנה והשיח הופך אחר די מהר.


עם זאת, חשוב להדגיש כי לא בכל המקרים המבוטח צודק, גם אם זו תחושתו. לכן, יש לבצע פנייה מסוגרת לעורך דין מיומן בתחום כדי שיוכל להעריך את סיכויי התביעה לפני שנכנסים להרפתקה.


פנייה לבירור הסיכויים אצל עורך דין בתחום תאפשר לכם להבין היכן בדיוק אתם עומדים ומה האפשרויות הפתוחות בפניכם: האם עדיף להגיש תביעה לבית המשפט? להתחיל במשא ומתן מול החברה המבטחת? ומה הסיכויים והתוצאות המשוערות של כל צעד. לאחר מכן, עורך הדין יגבש עבורכם אסטרטגיה ברורה ויעילה, בעלת סיכוי אופטימאלי להוציא את מרב הכספים שמגיעים לכם.


עוד חשוב שתדעו, שלעיתים קרובות ניסיונם וגישתם היצירתית של בעלי המקצוע מאפשרים להגיע לתוצאות מצוינות בלי צורך להיכנס להליך משפטי מורכב, ארוך ויקר, כך שתוכלו לראות את הכסף בפרק זמן קצר יחסית. למעשה, עצם השכרת שירותי עו"ד כבר יוצרת שינוי בגישה כלפיכם בחברה המבטחת.


החשוב מכל הוא להקפיד לפנות לעורכי דין שבאמת מתמחים בתביעות ביטוח, המסוגלים להציע ליווי אישי וקרוב, ושמאחוריהם רקורד עשיר של הצלחות מוכחות.


ובעצם מה שחשוב יותר, הוא להיות בריאים.