פיברומיאלגיה הנה תסמונת הגורמת לכאבים מפושטים ולא ממוקדים בנקודות טריגר באזורים שונים בגוף. התסמונת מלווה בכאבים חזקים, מצבי רוח ירודים, בעייפות כרונית, ירידה בזיכרון, מעי רגיז ועוד.

ס. נפגע בתאונת דרכים ופונה ע"י מד"א לבית החולים ומשם הופנה להמשך טיפול ומעקב בקופת החולים. מספר שבועות לאחר התאונה החל ס. לסבול מכאבים מפושטים כרוניים בכל הגוף וזאת ללא כל הסבר פיזיולוגי ידוע וללא כל מקור דלקתי. נוסף לכאבים הבלתי נסבלים החל ס. לסבול מעייפות, קשיים בשינה, פגיעה ביכולת הקוגניטיבית, כאבים במפרקי הלסתות ונוקשות בוקר.

רופאיו של ס. היו חסרי אונים נוכח פניותיו החוזרות ונשנות. תלונות על עייפות וכאבים מפושטים נענו ע"י הרופאים "המטפלים" בבעיה במתן משככי כאבים רבים, חלקם הפנו לטיפולי פיזיוטרפיה, חלקם קישרו את מקור הכאב לבלטי הדיסק בעמוד השדרה של ס. וחלקם בחרו להתעלם.

 

בית המשפט: המקור לפיברומיאלגיה הוא כתוצאה מתאונת הדרכים

רופא המשפחה הוא הראשון שחשד כי מדובר בתסמונת הפיברומיאלגיה והפנה את ס. לריאומטולוג על מנת שיאבחן האם מכאוביו של ס. נובעים ממחלת הפיברומיאלגיה.


לאחר שבדק ע"י ריאומטולוג ס. אובחן כלוקה בתסמונת הפיברומיאלגיה.

במסגרת תביעה אשר הוגשה ע"י משרדנו מונה אורטופד מומחה אשר קבע כי ל-ס. נותרה נכות אורטופדית בשיעור 19% בגין הגבלות התנועה בצווארו ובגבו.

חברת הביטוח הנתבעת אשר ביטחה את ס. בזמן התאונה סירבה להכיר ולפצות גם בגין תסמונת הפיברומיאלגיה בטוענה כי התסמונת לא נגרמה כתוצאה מתאונת הדרכים.

משרדנו עמד על מינוי מומחה מטעם בית המשפט גם בתחום הריאומטולוגיה.


ס. נבדק ע"י מומחה בית המשפט אשר קבע בחוות דעתו בין היתר כי ס. סובל מתסמונת הפיברומיאלגיה וכי המקור לתסמונת הנו כתוצאה מתאונת הדרכים, כן קבע בגין התסמונת נכות בשיעור של 30%.
 


עודכן ב: 06/03/2016